וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרבים הדיווחים: חוסני מובארק אושפז במצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2011 / 0:20

יותר ויותר כלי תקשורת במצרים מדווחים כי הנשיא המודח חוסני מובארק אושפז בבי"ח במדינה. עם זאת, ישנם גם דיווחים לפיהם מובארק התייצב לחקירה על חלקו בהרג מפגינים ומעילה בכספים

מתרבים הדיווחים על כך שנישא מצרים המודח חוסני מובארק אושפז בבית חולים במצרים. אתר העיתון המצרי 'אל-אהראם' ציטט אמש (שלישי) גורמים שדיווחו כי מובארק מאושפז בבית חולים בשארם א-שייח' משעות הצהריים.

מנהל בית החולים מוחמד פדאללה אמר אמש לטלוויזיה המצרית כי מצבו של מובארק "פחות או יותר יציב". בדיווח הטלוויזיוני נאמר כי מובארק חווה "אירוע לבבי" במהלך חקירתו. כלי תקשורת ערבים דיווחו במקביל כי בניו של הנשיא המודח, עלא וגמאל, נחקרו היום בדרום סיני בחשד לגניבת כספי ציבור.

יחד עם זאת, אתר העיתון המצרי 'א-דוסתור' דיווח מפי גורמים במצרים כי ייתכן שמובארק הגיע לבית החולים על מנת להיחקר שם על ידי נציגיו של פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד. "בית החולים הוא מקום בטוח וקרוב לביתו של מובארק בשארם", הוסיף. "כל הדיווחים על כך שהוא הגיע לבית החולים כדי לקבל טיפול נועדו להטעות את דעת הקהל".

דיווחים שונים וסותרים נפוצו אתמול באמצעי התקשורת המצריים, הערביים והעולמיים על מקום הימצאו של מובארק. רשת "אל ערבייה" דיווחה אתמול כי האיש שהיה עד זה מכבר מנהיג המדינה החשובה בעולם הערבי התייצב היום לשימוע במסגרת תחילת ההליך הפלילי נגדו. "מאז שעות הבוקר דווח על נוכחות ביטחונית חסרת תקדים בעיר א-טור", מסרו לרשת מקורותיה, שהוסיפו כי מובארק הועבר משארם לא-טור בדרך הים.

מנגד, כמה סוכנויות ידיעות, בהן סוכנות הידיעות הצרפתית, דיווחו כי כדי להימנע מחקירה, אושפז מובארק בבית החולים בשארם א-שייח'. הדיווח מסתמך על מקור צבאי מצרי.

הפגנה בכיכר א-תחריר, קהיר, מצרים, בדרישה להעמיד את חוסני מובארק לדין ונגד שלטון הצבא, 8 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים בכיכר א-תחריר קוראים להעמיד את מובארק לדין, ביום שישי האחרון/רויטרס

באף אחד מהדיווחים לא נמסר על מה בדיוק ייחקר מובארק, אולם לפי דברי שר הפנים מנסור אל-עיסאווי, שפורסמו אתמול, הוא יעיד במסגרת חקירה שעוסקת בשני נושאים עיקריים: הרג מפגינים לא חמושים במהלך ההתקוממות העממית במדינה בתחילת השנה, ומעילה בכספי ציבור בתקופת שלטונו.

דבריו של אל-עיסאווי הובאו אתמול בעיתון "אל אהראם". לדבריו, על הזימון - שכולל גם את בניו של מובארק, גמאל ועלא - חתם ביום ראשון השבוע התובע הכללי במדינה, עבד אל-מג'יד מחמוד. בעבר כבר פורסם כי מובארק צפוי להיחקר לגבי הרג מפגינים ושחיתות פוליטית, אולם עד כה לא פורסם מתי יקרה הדבר.

מובארק עצמו פרסם לפני מספר ימים הודעה לתקשורת - הראשונה מאז הדחתו ב-11 בפברואר - שבה הכחיש מכל וכל את הפרסומים השונים בעניינו, לפיהם צבר הון אגדי על חשבון העם המצרי. "סבלתי קשות - ועודני סובל - ממסעות ההכפשה והשקרים נגדי ונגד בני משפחתי, שמטרתם לפגוע במוניטין שלי, ביושרי, בעמדותיי ובעברי הצבאי והפוליטי, שהושקע אך ורק למען מצרים ובניה", אמר, והוסיף כי הוא מוכן לשתף פעולה בחקירה, כדי "לטהר את שמו".

עדכון ראשון: 15:54, 12.04.11

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully