וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבדיקה: השלט של איקאה גרם לפרוץ השריפה

חודשיים לאחר השריפה שכילתה את סניף איקאה בנתניה, קובעת ועדה שמינה השר לביטחון הפנים כי האש פרצה כתוצאה מכשל חשמלי בקופסת חיבורים של תאורת השילוט בסניף

השריפה בסניף איקאה בנתניה פרצה בשל כשל חשמלי, אולם "שרשרת של כשלים הביאה לכך שמערכות בטיחות האש לא מנעו שריפה כוללת של המבנה", כך קובעות שתי ועדות הבדיקה שהוקמו על ידי השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ושמסקנותיהן פורסמו היום (שלישי).

בעקבות השריפה באיקאה לפני כחודשיים, הורה אהרונוביץ' להקים שתי ועדות בדיקה: האחת, מטרתה לגלות ולאתר את גורם השריפה, והשנייה כדי לבדוק את תפקוד מערכות בטיחות האש בסניף. שתי הוועדות הגישו את הממצאים וההמלצות להפקת לקחים מאירוע השריפה לשר, למנכ"ל משרדו יעקב גנות, לנציב כבאות והצלה היוצא רב-טפסר שמעון רומח ולנציב הנכנס רב-טפסר שחר איילון.

הוועדה לחקירת גורם השריפה קבעה, כי השריפה נגרמה כתוצאה מכשל חשמלי בקופסת חיבורים של תאורת השילוט החיצוני על גג המבנה. הוועדה השנייה לבדיקת תפקוד מערכות בטיחות האש, מצאה, כאמור, שרשרת של כשלים שהביאו לכך שמערכות בטיחות האש לא מנעו שריפה כוללת של המבנה. מממצאי הדו"חות עולה, כי חידוש אישור הכבאות למבנה איקאה ניתן בתחילת שנת 2010. לאחר מכן, ובמהלך שנה זו, בוצעו עבודות תחזוקה, לרבות איטום וזיפות הגג, שתרמו להתפשטות מהירה של השריפה על גג המבנה. מהבדיקה עולה, כי בשנת 2011 ובעת השריפה, טרם ניתן אישור כבאות למבנה של איקאה, והם נדרשו לבצע השלמות של אישורים ובדיקת מערכות הבטיחות שהיו קיימות במבנה.

"הדו"חות ישמשו כחומר ללימוד"

מממצאי הבדיקה, עלה בין היתר, כי רכזת הזיכרון של המשאבות "נעלמה" במהלך פעולות כיבוי השריפה (רכזת זיכרון, בדומה לקופסה שחורה, נותנת אינדיקציה לשירותי הכבאות לגבי סדר הפעולה של המשאבה בשריפה וטיפול ותחזוקה טרם השריפה, ועד 10 שנים אחורה). במשרד לביטחון הפנים טוענים, כי "לאור העובדה שבאופן פלא נעלמו במהלך השריפה מזירת האירוע ממצאים חיוניים, שוקל השר אהרונוביץ' לתקן תקנות לשמירת זירת האירוע ומניעת כניסת סקרנים ובעלי עניין למיניהם, כדוגמת זירת עבירה פלילית". בנוסף, גם רכזת הגלאים נפגעה קשות מהשריפה ולא ניתן היה לשחזר את נתוני התפשטות השריפה מול הפעלת המערכות השונות.

המלצה נוספת של הוועדות היא, כי תיבדק יחד עם מכון התקנים, אפשרות לדרוש עמידות נוספת מפני אש למבנים מסחריים עם תפוסת קהל גדולה.

השר אהרונוביץ' הנחה, כי "דו"חות הבדיקה של שני הצוותים ישמשו כחומר ללימוד במסגרת חטיבת החקירות החדשה שמוקמת בימים אלו בנציבות הכבאות וההצלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully