וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ שערק מזהיר: לוב תהיה "סומליה חדשה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.4.2011 / 10:41

בראיון ראשון קרא מוסא קוסא לסיים את המלחמה ולפתוח ב"דיאלוג דמוקרטי". בינתיים בבנגזי, דחו המורדים את "מפת הדרכים" האפריקאית לשלום. צרפת ובריטניה: נאט"ו לא עושה מספיק בלוב

לראשונה מאז ערק לבריטניה, התראיין הלילה (שלישי) לתקשורת שר החוץ הלובי הגולה, מוסא קוסא. בראיון ל-BBC, קרא מוסא, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לשליט המדינה מועמר קדאפי, לשני הצדדים להפסיק את מלחמת אזרחים ולהיזהר מפני "מרחץ דמים" ומפני הפיכתה של לוב ל"סומליה חדשה".

"הייתי נאמן לשלטונו של קדאפי במשך יותר מ-30 שנה אולם ההתפתחויות האחרונות במדינה שינו זאת", הסביר קוסא, שכיהן במשך שנים כראש המודיעין הלובי ב-2009 לשר החוץ של לוב. "התפטרתי משום שהייתי מוכן להקריב קורבן למען האינטרס של ארצי". לדבריו, פתרון המשבר הנוכחי במדינה יגיע "אך ורק מהאזרחים הלובים עצמם, באמצעות שיחות ודיאלוג דמוקרטי". את ההחלטה לעבור דווקא לבריטניה קיבל לדבריו "מסיבות אישיות": "בריטניה ולוב פעלו יחדיו נגד הטרור והצליחו לסכל פעולות טרור".

ראש ממשלת המורדים בלוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל (מימין), בפגישה עם נציג איחוד אפריקה, בנגזי, 11 באפריל 2011. רויטרס
"לא נישא וניתן על דם החללים שלנו". מנהיג המורדים עבד אל-ג'ליל/רויטרס

דבריו של קוסא מגיעים לאחר כשלונה של עוד יוזמה מדינית לסיום הסכסוך בלוב, אותה הוביל נציג האיחוד האפריקאי, נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה. לאחר שאתמול דווח כי קדאפי עצמו הסכים ל"מפת הדרכים" של זומה, הודיעו אמש המורדים כי הם דוחים אותה, משום שהיא אינה עונה על דרישתם הבסיסית - הרחקה מיידית של קדאפי ובניו מכל מערכות השלטון. "לא נישא וניתן על דם החללים שלנו", אמר ראש מועצת המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל.

אולם במחנהו של קדאפי הבהירו שוב כי דרישה זו אינה מקובלת. "מגוחך לחשוב שאבי יעזוב את השלטון", אמר אמש בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם, בראיון בטלוויזיה הלובית. מנגד, הסכים לומר כי "אנחנו רוצים דם חדש לעתידה של לוב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה נגד קדאפי בבנגזי, מחוץ למלון בו דנים ראשי המורדים בהפסקת אש עם נציגי איחוד אפריקה, 11 באפריל 2011. רויטרס
הפגנה נגד קדאפי אתמול בבנגזי, מחוץ לדיונים על יוזמת הפשרה/רויטרס

לדברי קדאפי הבן, תקיפות הקואליציה הבינלאומית במדינה הן "בלתי מועילות" - קביעה דומה באופן מפתיע לדברים שאמר הבוקר שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה. "כוחות נאט"ו לא עושים מספיק על מנת להגן על אזרחים בלוב", אמר ז'ופה בראיון לרדיו בצרפת. "נאט"ו ביקשה לקחת פיקוד על הפעולות בלוב ואנחנו קיבלנו זאת. לכן עליה למנוע ממועמר קדאפי להשתמש בנשק כבד נגד האוכלוסיה". גם שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר היום כי "על נאט"ו להגביר את האינטנסיביות של פעילות נאט"ו". לדבריו, "לשם כך בריטניה סיפקה בשבועותה אחרונים מטוסי תקיפה נוספים לקואליציה הבינלאומית. כמובן, נשמח אם מדינות נוספות ינהגו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully