וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נציג הצלב האדום דן עם משעל על שליט

בערוץ 10 דווח כי נציג הארגון הבינלאומי נועד בדמשק עם משעל במטרה שזה יספק אות חיים נוספת מהחייל החטוף. נציגות הארגון בישראל: "איננו נוהגים לדבר בצורה פומבית על פגישותינו"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכה: יותם בן-דוד)

נציגי הצלב האדום נועדו שלשום (ראשון) עם ראש הזרוע המדינית של חמאס בדמשק, חאלד משעל, בכדי לדון עמו בקידום האפשרות לספק אות חיים נוספת מהחייל החטוף גלעד שליט – כך דווח בערוץ 10. בדיווח נמסר כי משפחת שליט לחצה על הארגון להיפגש עם משעל, שלא כבעבר, הסכים לבחון את ההצעה.

עם זאת, בוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל סרבו לאשר את פרטי הדיווח. דובר הוועד הבינלאומי מסר כי "איננו נוהגים לדבר בצורה פומבית על פגישותינו. נמשיך ונעשה כל מה שביכולתנו כדי שייווצר קשר בין גלעד שליט למשפחתו, כפי שאנחנו עושים בחמש השנים האחרונות. אנו נמצאים בקשר שוטף עם משפחת שליט".

"הפעולות להשבת גלעד שליט הביתה בריא ושלם נמשכות כל העת", נמסר בתגובה לפרסום מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "לצד המחויבות העצומה להחזיר את גלעד הביתה במהרה ולעקרון פדיון שבויים, ראש הממשלה אחראי גם לשלומם ולביטחונם של כלל אזרחי ישראל. ניסיון העבר מלמד שעשרות ישראלים נרצחו בפיגועי טרור שבוצעו על ידי מחבלים ששוחררו בעסקאות קודמות. לכן, ראש הממשלה עומד בתוקף על כך, שכל עסקה שתושג לא תסכן את אזרחי ישראל".

בתוך כך, על רקע קריאתם של הבכירים הביטחוניים לשעבר בישראל לשחרר מחבלים עם "דם על הידיים" בתמורה לשחרור שליט מהשבי, הבהיר אתמול שר האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה כי שליט ישוב בשלום לביתו ולמשפחתו "אם יימשך הלחץ על ממשלת ישראל להיענות לתנאי הפלגים הפלסטינים".

באירוע שנערך מול ביתו של האסיר העזתי סלים כיאל בעיר עזה אמר השר, עטאללה אבו סובח, כי אסור שהפלגים הפלסטינים יסוגו בהם מהדרישות במשא ומתן לשחרור שליט. באירוע השתתפו הורים רבים של אסירים פלסטינים הנמצאים בבתי הכלא בישראל, חברי פרלמנט מטעם חמאס ואזרחים עזתיים שקראו לישראל לשחרר את האסירים הפלסטינים ולסיים את סבלם.

"הקרבתם של האסירים הפלסטינים למען הסוגיה הפלסטינית מחייבת את בני העם הפלסטיני ואת הפלגים הפוליטיים להתאחד למען השגת חירות וכבוד עבור האסירים", הוסיף השר. עוד הכריז על יוזמה עממית שמטרתה להעביר מסר לקהילה הבינלאומית ולמוסדות המשפטיים הבינלאומיים לפיו "האסירים נמצאים בסכנה וכי סבלם הולך וגובר מדי יום ביומו".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

(עדכון ראשון: 20:17, 11.04.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully