וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור למשפחת גרינשפן: לא נערער על עונש הדורס

11.4.2011 / 11:41

פרקליט המדינה סבור שההסדר שהושג עם הנהג שדרס את הילדה שחר גרינשפן הוא "שגוי", אך יחד עם זאת כתב למשפחה כי אין בכוונתו לערער על העונש. משפחת הילדה: "שוקלים לעתור לבג"ץ"

משפחתה של שחר גרינשפן הודיעה היום (שני) כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ לאחר שאמש הודיע פרקליט המדינה, משה לדור, כי לא יערער על גזר הדין שניתן למרק פטריק שדרס את בתם. "הגם שברור לנו כי הסדר הדין היה שגוי, נראה כי בנסיבות העניין, לא אפשרי להגיש ערעור", כתב לדור במכתב למשפחה. פרקליט המדינה הוסיף כי ידרוש חקירת המקרה ורענון הנהלים בכל הנוגע לחתימת הסדרי טיעון בתאונות דרכים ועדכון בני משפחה.

עו"ד ענת קאופמן שמייצגת את בני המשפחה אמרה בתגובה כי לא הופתעה מההחלטה אבל הוסיפה כי ראוי שבפרקליטות יבחנו אפשרויות אחרות בהם גם פנייה לבג"ץ לבטל את גזר הדין. קאופמן הוסיפה כי המשפחה פנתה שנית בעניין ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין וכי כעת שוקלת את המשך צעדיה.

מעמותת "אור ירוק", המלווה את המשפחה במאבקה, נמסר בתגובה כי "העובדה שמשפחת גרינשפן נאלצת לעמוד היום ולראות כיצד הנהג שפגע באופן כה קשה בבתם שחר, זוכה להסדר טיעון ולעונש כה מגוחך, מחייבת את כל הרשויות לעשות בדק בית. כל אותם גופים חייבים לבצע חשבון נפש ולשאול את עצמם האם הקדישו מספיק מחשבה לטיפול בתיק".

כזכור, במסגרת עסקת הטיעון נפסק נגד הנהג הפוגע, מרק פטריק, עונש של 600 שעות לתועלת הציבור, 1,000 שקלים קנס כספי, שלילת רישיון לשש שנים ומאסר על תנאי. בעת התאונה שחר הייתה בת 12.

לפני כחודש הנחה מ"מ ראש אגף התנועה תת-ניצב רפי פלד את יחידת התביעות במשטרה לגלות רגישות יתרה במקרים שכאלה ולשמוע גם את עמדות הנפגע ומשפחתו בטרם גיבוש עסקת הטיעון וזאת למרות שהחוק אינו מחייב אותם לעשות כך. זאת לאור טענותיה הקשות של יעל גרינשפן, אחותה של שחר, שקבלה על כך במכתב נוקב שהועלה לפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully