וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמלצת פקע"ר: הרשויות בדרום יחזרו היום לשגרה

רמי שני

11.4.2011 / 0:46

בשל הירידה בירי מעזה, ביטל פיקוד העורף מגבלות שהוטלו על יישובי הדרום, וגם מערכת החינוך תשוב לשגרה. מעט לאחר ההודעה, נפל קסאם במועצת חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

חוזרים לשגרה בדרום? בעקבות הרגיעה היחסית בשעות האחרונות הוחלט אמש (ראשון) בפיקוד העורף להסיר את המגבלות שהוטלו על תושבי הדרום, בכל הנוגע להתקהלויות ולמוסדות החינוך. מפיקוד העורף נמסר כי הם ממליצים לחזור ל"שגרה דרוכה".

בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בבאר שבע, אשדוד ואשקלון, הוחלט כי הערים ישובו היום לפעילות שגרתית. גם מערכת החינוך בערים תשוב לשגרה, אם כי מרבית התלמידים יצאו ממילא לחופשת הפסח. זמן קצר לאחר שהתקבלה ההחלטה, התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון שבנגב. לא דווח על נפגעים או נזק.

בשל חופשת הפסח התלבטו ביישובי הדרום אם להמשיך ולהפעיל את מערכות החינוך. זאת משום שבהיעדר פעילות חינוכית, ייאלצו הורים רבים להישאר בבתים בסביבת ילדיהם, כך שיוכלו במקרה הצורך לוודא שהילדים יפעלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף וישארו בקרבת מקומות מוגנים.

לכן, החליטו תחילה הרשויות על הפעלה חלקית של מערכות החינוך. כך למשל, עיריית שדרות תכננה להפעיל משחקייה ממוגנת וגני הילדים של מעונות היום בעיר פעלו אף הם כרגיל. עם זאת, בעקבות הרגיעה וההחלטה על חזרה לשגרה, בוטלו הפעילויות המיוחדות, ומערכת החינוך תצא לחופשה כמתוכנן.

בתוך כך, גורם פלסטיני רשמי, המקורב למאמצי התיווך של האו"ם ומצרים, אמר אמש לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "ישראל והפלגים החמושים ברצועת עזה הגיעו להסכמה על הפסקת אש". לדבריו, "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לחדול מירי הרקטות".

עדיין אין אישור רשמי לדברים, אך גורם בכיר בישראל אמר: "נחליט בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים. מידת השליטה של חמאס בפלגים הפועלים ברצועה תקבע את הדרך בה נגיב, מה שיקרה מכאן והלאה תלוי בצד השני. כרגע נראה שיש רגיעה, אך עדיין לא ברור לאן זה הולך".

(עידכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully