וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בדרום: "לא נוכל להגן על כל בית ואתר"

רמי שני

10.4.2011 / 18:23

רה"מ בנימין נתניהו אמר בביקור בסוללת "כיפת ברזל" בדרום כי "ההגנה האמיתית שלנו היא שילוב של יכולת הגנתית והתקפית". שר הביטחון אהוד ברק שיבח את המערכת: "הישג ראשון בעולם"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק הגיעו היום (ראשון) לבחון בעצמם את מערכת "כיפת ברזל" בדרום. במהלך הסיור, אמר ראש הממשלה כי "זהו הישג מרשים. צריך להבין שלא נוכל, עם כל השיפורים שניתן לבצע, ויהיו שיפורים, להגן על כל בית, מתקן ואתר במדינת ישראל. נוכל לעשות יותר. אבל בסופו של דבר ההגנה האמיתית שלנו היא שילוב של יכולת הגנתית והתקפית.

נתניהו הוסיף כי "חמאס ספג מכות מאוד קשות. אין מדינה שתהיה מוכנה לספוג ירי מכוון של טיל נ"ט על אוטובוס של ילדים וירי נפשע על אזרחים. בוודאי שאיננו מוכנים לסבול זאת. אני הנחתי את צה"ל לעשות את מה שדרוש כדי להפסיק את הירי על אזרחינו ואני מקווה שזאת תהיה גם כוונתו של החמאס. אם זו תהיה כוונתו, השקט יחזור. אם לא, הוא ירגיש את נחת זרוענו והתגובה תהיה הרבה הרבה יותר קשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק מסיירים בסוללת כיפת ברזל סנמוך לאשקלון, אפריל 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אם חמאס ימשיך בירי, הוא ירגיש את נחת זרוענו", נתניהו מבקר בסוללת "כיפת ברזל"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שר הביטחון אהוד ברק שיבח אף הוא את הישגי המערכת ואמר כי "כיפת ברזל היא טכנולוגיה ישראלית איכותית עם הישג ראשון בעולם ביירוט רקטות. מדובר בפגיעה כמעט ישירה עם שיעור הצלחה מדהים. אנחנו יודעים שעוד יש דרך ארוכה. כרגע מוגן רק חלק מהמרחב. יידרש עוד לימוד של לקחים מההפעלה הראשונית. "ההישגים של המערכת הזאת נותנים לנו את האפשרות להתמודד עם הטרור, כדי שנוכל להביא במהירות למצב בו אי אפשר יהיה לירות רקטות למדינה ואי אפשר יהיה להחזיק מאות אלפי אנשים בבתים", הוסיף ברק.

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון לפגיעה בחמאס ואמר כי "חמאס ספג מכה קשה, סה"כ 25 הרוגים ועשרות פצועים. נתקבלו מסרים ממספר גורמים מדיניים כי החמאס מעוניין בהפסקת אש. אנו לא מבחינים מבחינת אחריות בחמאס בין הדרג המדיני לצבאי". ברק הוסיף כי מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה בשבוע שעבר ליד אשקלון ובאר שבע יירטה עד כה שמונה רקטות שנורו לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully