וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן נגד שימוש בסלולרי בתחבורה ציבורית

10.4.2011 / 9:36

על רקע קרינה גבוהה שנמדדה באוטובוסים ורכבות וכן תלונות רבות על רעש והפרעות, המשרד להגנת הסביבה ממליץ הגבלת השימוש בטלפונים סלולריים בתחבורה הציבורית

נוסעים רבים נוהגים לנצל את ה"זמן המת" בנסיעות ארוכות על מנת להשלים פערים עם חבריהם או לשוחח על ענייני עבודה. המשרד להגנת הסביבה יוצא למאבק בתופעה, ומתריע כי נמדדה קרינה גבוהה מהמותר ברכבות ובאוטובסים בעקבות השימוש בטלפונים סלולריים. בשבוע שעבר פנה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקש ממנו להקים צוות מקצועי שימליץ על צעדים להגבלת השיחות הסלולריות בתחבורה הציבורית.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, השימוש בטלפון סלולרי בתוך תא מתכת סגור כדוגמת אוטובוס או קרון רכבת, מגביר את הנוסעים לחשיפה פסיבית לקרינה, ושלא כמו בכל מרחב ציבורי אחר, באוטובוס או בקרון רכבת אין לאזרח דרך "להימלט" מן החשיפה לרעש ולקרינה. ממדידות שביצע אגף קרינה ורעש במשרד נמצא כי בשעה שרבע מנוסעי קרון רכבת או אוטובוס משתמשים במכשיר הסלולרי, נחשפים כלל הנוסעים לרמות קרינה מעל לשיעור המותר.

בנוסף, התייחס ארדן בבקשתו גם לבעיית הרעש, אשר לטענתו מביאה נוסעים רבים להגיש תלונות בנושא. על פי הבדיקות, מספיק ששני נוסעים ידברו במכשיר כדי שהנוסעים ברדיוס של חמישה מטרים סביבם יהיו חשופים לרעש בלתי סביר. "החדירה המסיבית של הטלפון הסלולרי לחיינו פוגעת בנוסעים רבים המשתמשים בתחבורה הציבורית. השימוש הבלתי מרוסן בו מטריד חלק מהנוסעים ופוגע בצורך לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית, ולכן יש למצוא את האיזון הנדרש".

בפנייה צוין כי הצוות המקצועי יבחן חלופות וצעדים להפחתת המטרד - דוגמת הקצאת קרונות או אזורים ייעודיים שבהם יותר השימוש במכשירים הסלולריים בלבד, או לחילופין קווים מסוימים או שעות מוגדרות בהן יוגבל השימוש במכשירים. לדברי המשרד להגנת הסביבה, ישנן דוגמאות רבות ממדינות מתקדמות בעולם למגבלות המוטלות בתחבורה הציבורית על שימוש מוגזם בטלפונים ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully