וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר היום את מינוי יורם כהן לראש השב"כ

10.4.2011 / 5:25

הממשלה צפויה לאשר היום את מינויו של יורם כהן לתפקיד ראש השב"כ במקומו של יובל דיסקין שכיהן בתפקיד כ-6 שנים. כמו כן, תאשר הממשלה גם את מינויו של ניצב אהרון פרנקו לנציב שב"ס

הממשלה תאשר היום את מינויו של יורם כהן לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), החל מהתאריך 15 במאי. כהונתו צפויה להימשך חמש שנים, ובנסיבות מיוחדות תוכל הממשלה להאריך את כהונתו בשנה נוספת. בכך, יסיים ראש השב"כ הנוכחי, יובל דיסקין, כהונה בת שש שנים. כהן שירת בין היתר כסגן ראש השב"כ, כראש מרחב ירושלים ויהודה ושומרון בארגון וכראש האגף לסיכול טרור ערבי-אירני.

הדיון בממשלה ייערך לאחר שביום שני שעבר אישרה ועדת טירקל למינוי בכירים את מינויו של כהן וקבעה כי אין חשש לניגוד עניינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי הוועדה כי בפניו עמדו מספר מועמדים המשרתים בשב"כ, שלדבריו "כולם ראויים למלא את התפקיד". לדבריו, "לאחר ששקלתי את תכונותיו ואת ניסיונו של כל אחד מהם, ונוכח האתגרים העומדים בפני הארגון בשנים הבאות, החלטתי לבחור בכהן לתפקיד ראש השב"כ".

ראש הממשלה הכחיש בפני הוועדה את הפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם הופעלו עליו לחצים מימין למנות את כהן. לדבריו, לא רק שלא הופעלו לחצים, אלא שלא הגיעו אליו פניות בנושא, והבחירה נעשתה לפי שיקול דעתו בלבד. גם כהן עצמו הדגיש בפני הוועדה כי לא היה לו קשר כלשהו עם גורמים שהביעו דעות בתקשורת ובציבור לגבי המועמדים השונים לתפקיד וכי לא היו אליו פניות בעניינים אלו.

"איש מקצוע טוב"

גם ראש השב"כ היוצא, דיסקין, שיבח את כהן. בפגישתו עם חברי ועדת טירקל הוא אמר כי כהן הוא איש מקצוע טוב, בעל וותק נכון וניסיון מספק. הוא הסביר כי המאמרים שכתב כהן במכון בארצות הברית בו שימש עמית מחקר, בציון שמו ותפקידו בשב"כ, נכתבו לאחר התייעצות איתו ואישור שהוא נתן לו.

"חברי הוועדה שוכנעו כי יורם כהן הוא מועמד ראוי ביותר לתפקיד ראש השב"כ וכי יהיה בכוחו לשאת על כתפיו את המשא הכבד של התפקיד", נכתב בדברי הסיכום של הוועדה. "אין חשש שהמינוי אינו ראוי מסיבה של פגיעה בטוהר המידות או מסיבות של זיקה אישית, עסקית או פוליטית לגורמים בממשלה או לגורמים אחרים", נכתב עוד.

בתוך כך, הממשלה תחליט היום גם למנות את ניצב אהרון פרנקו לתפקיד נציב שירות בתי הסוהר במקום רב גונדר בני קניאק. הכהונה של קניאק תימשך עד ה-17 באפריל, אז יחליף אותו פרנקו ויכהן בתפקיד שלוש שנים, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת. פרנקו כיהן בין היתר כמפקד מחוז ירושלים במשטרה, ראש אגף קהילה, סגן מפקד מחוז תל אביב וסגן ראש אגף מבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully