וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחי פצמ"רים ורקטות בדרום, כיפת ברזל יירטה 2 גראדים

יהושע בריינר ורמי שני

9.4.2011 / 19:34

מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט 2 רקטות גראד שנורו לעבר אשקלון, רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים. פצמ"רים נפלו ביישוב במועצה אזורית אשכול, נזק נגרם לבתי מגורים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, חיל האויר. עריכה: אמיר קוטיגרו)

אחרי מספר שעות של הפוגה חודש הירי מכיוון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. במהלך סוף השבוע נורו אל ישובי הדרום למעלה מ-90 רקטות ופצמ"רים. בשעות הערב המוקדמות נורה מטח של ארבע טילי גראד לעבר אשקלון, טיל אחד ייורט על ידי מערכת "כיפת ברזל" ואילו השלושה האחרים התפוצצו בשטחים פתוחים באזור מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. מעט לאחר מכן נורתה רקטה נוספת לכיוון העיר, והמערכת הצליחה ליירט גם אותה. מדובר ביירוט השמיני המוצלח מאז נכנסה המערכת לפעולה.

מעט לאחר מכן ארבע פצצות מרגמה התפוצצו סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. שלוש מן הפצצות התפוצצו בתוך היישוב וגרמו נזק לבתי מגורים, פצצה רביעית התפוצצה מבלי לגרום לנזק. לא היו נפגעים מהמטח.

במקביל נפלה רקטת קסאם במועצה אזורית שער הנגב, סמוך למפעל תעשייתי. כתוצאה מהירי נגרם נזק לצינור מים במקום, שגרם לפגיעה באספקת המים ליישוב. כעת עמלים על תיקון התקלה.

מספר שעות לפני כן נורו ארבע פצצות מרגמה ורקטת קסאם לעבר האזור שמדרום לאשקלון ולעבר שטח המועצה האזורית שער הנגב. אחת הפצצות התפוצצה באזור התעשייה של אשקלון מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. רקטה נוספת התפוצצה בפינת חי בישוב בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון ולא גרמה לנזק. השתיים האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים.

"חמאס מבקש הפסקת אש"

ביממה האחרונה פנו גורמים בזרוע המדינית של חמאס במסרים עקיפים לישראל בבקשה להפסקת אש, כך מסרו גורמים מדיניים בישראל. לטענתם, ב-48 השעות האחרונות חמאס הוכה קשות על ידי צה"ל הפועל באגרסיביות, כלשונם. חמאס ספג למעלה מ-20 הרוגים, חלקם בכירים בדרגי השטח של הארגון. בישראל טוענים עוד כי נוצר נתק בין הזרוע הצבאית להנהגה המדינית של חמאס ברצועה.

פיקוד העורף פרסם בצהרים הנחיות לתושבי הדרום נוכח ההסלמה בגזרה. בין היתר, נמסר כי בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשות התושבים, יש להמתין 10 דקות ורק אז לצאת ממיגון. יש לסגור את דלת וחלון הממ"ד או את דלת וחלון החדר המוגן לאחר הכניסה אליו. כמו כן, למי שאין ממ"ד, מומלץ לחזק את חלון החדר המוגן בסרטי הדבקה למניעת פיזור רסיסי זכוכית. אסור בשום אופן להתקהל באירוע הפגיעה – התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ולמטח נוסף וגם מפריעה לפעילות כוחות ההצלה. לשוהים בחוץ יש להקפיד על ההנחיה לשכב על הרצפה עם פנים כלפי מטה וידיים על הראש לשם הגנה.

עדכון ראשון - 15:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully