וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: רעש אדמה חלש הורגש באזור העמקים

עידן אבני ואריאל נוי

9.4.2011 / 14:47

רעש אדמה חלש שלדברי המכון הססמולוגי אינו ניתן למדידה הורגש בצהרים באזור העמקים בצפון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר ברעידה השנייה השנייה המורגשת בישראל לאחרונה

האם ישראל לקראת רעידת אדמה עוצמתית בקרוב? רעש אדמה הורגש אחר הצהרים (שבת) באזור העמקים, אולם מהמכון הססמולוגי נמסר כי "היה רעש אדמה חלש שלא ניתן למדידה". בשלב זה לא דווח על נפגעים או על נזק.

מדובר ברעש אדמה שני בעשרת הימים האחרונים באזור. ב-1 באפריל, יום שישי שעבר, הורגשה במספר מוקדים ברחבי הארץ רעידת אדמה. באגף הססמולוגי במכון הגיאופיזי אישרו אז כי אירעה רעידה סביב השעה 16:29 אולם גם אז לא דווח על נפגעים או נזק. מהמשטרה נמסר כי על פי דיווחי האזרחים, הרעידה הורגשה במיוחד בין נהריה לצפת.

הרעש אירע במרחק של כ-800 קילומטרים מחופי ישראל, שם הגיעה עוצמתו ל-6 בסולם ריכטר. מוקד רעידת האדמה היה כ-120 קילומטרים מול חופי העיר היוונית אירקליו שבאי כרתים, בעומק של 60 קילומטרים מתחת לפני הים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הרעידה לא הורגשה באתונה, אך הורגשה בקהיר. גם באירקליו לא דווח על נפגעים או נזק.

בני בגין, השר הממונה להיערכות לרעידות אדמה וגיאולוג במקצועו, התייחס בתחילת השבוע לרעש האדמה. לדבריו, "שמענו דיווחים מכל רחבי הארץ על חפצים שונים שנפלו בתוך הבתים ואני אומר שהגיע הזמן שבעלי הבתים ייקחו אחריות אישית ויחזקו את המקומות שעליהם יושבים חפצים כבדים, על מנת שהחפצים לא ייפלו על ראשי הדיירים במקרה של רעידת משנה". בגין הוסיף כי "במקרה של רעידת אדמה בעוצמה חזקה בישראל, החלק הארי של הבתים יעמוד ברעידה ולא יתרסק, אבל באותם הבתים כן יורגשו רעידות המשנה".

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully