וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: אם יימשך הירי "נתקוף מטרות רחוקות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2011 / 12:47

דובר הארגון ברצועה, סאמי אבו זוהרי הבהיר כי פעיליו ישגרו רקטות לטווחים רחוקים ממה שעשו עד כה אם ישראל תמשיך בתקיפותיה ברצועה. במהלך הלילה נהרגו ארבעה פעילי חמאס מירי צה"ל

אם ישראל לא תעצור את המתקפות האוויריות ברצועת עזה, חמאס יחריף את הירי לעבר ישראל - ויתקוף מטרות "רחוקות יותר" בשטחה - כך אמר הבוקר (שבת) דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זוהרי, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי אבו זוהרי, אם תימשך ההסלמה מצד צה"ל, ולצדה "השתיקה ושיתוף הפעולה מצד הקהילה הבינלאומית", חמאס ירחיב את פעולותיו נגד ישראל, "כדי להגן על הפלסטינים בעזה".

חמאס טען עוד כי ההסלמה הישראלית נועדה להפיל את ממשלתו ברצועה אך הבהיר כי ישראל לא תצליח "לכפות מציאות או לשבור את כוח הרצון של העם הפלסטיני". הארגון האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה בעזה תוך שימוש בפצצות זרחן ופגיעה באזרחים - זקנים, נשים וילדים.

דבריו של אבו זוהרי מגיעים על רקע המשך מתקפות צה"ל ברצועה מהן נהרגו לדברי הפלסטינים ארבעה מחברי תנועתו במהלך הלילה האחרון בלבד. שלושה מהם הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, שנהרגו באחת מתקיפות חיל האוויר באזור רפיח שבדרום הרצועה. לפי הפלסטינים, ההרוגים הם שני בכירי חמאס, תייסיר סעיד אבו סנימה - מפקד בגדודי אל קסאם, ומוחמד עלי עוואג'ה, מפקד נוסף בזרוע הצבאית של הארגון. הרוג נוסף שעליו דווח בעזה הוא עוזרם של השניים, שאדי אל-זטמה.

הפלסטינים: 17 נהרגו בהתקפות

צה"ל אישר כי השלושה נהרגו בפעילות משותפת עם שב"כ, וכי חיל האוויר הפציץ את המכונית שבה נסעו השלושה. בנוסף, נמסר כי הותקפה משאית שהובילה אמצעי לחימה וכי הופצצו מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה ויעד נוסף בצפונה. עד כה, דיווחו הפלסטינים על 17 הרוגים מאש צה"ל במהלך סבב האלימות האחרון.

הפלסטינים דיווחו הבוקר על הרוג נוסף, פעיל שרכב על אופנוע סמוך לג'בלייה, והותקף על ידי חיל האוויר. אדם נוסף שרכב עמו נפצע. מצה"ל נמסר כי האירוע אינו מוכר לו. כמו כן, דווח כי חיל האוויר תקף הבוקר מכונית שנסעה בשכונת א-דרג' בעזה וכי הופצצו יעדים בבסיס של הזרוע הצבאית של חמאס בג'בלייה. בשני מקרים אלה לא דווח על נפגעים. עד כה, דיווחו הפלסטינים על 17 הרוגים מאש צה"ל במהלך התקופה האחרונה.

ביממה האחרונה שוגרו לעבר ישראל כ-80 רקטות ופצמ"רים. במרבית המקרים, התפוצצו הרקטות או הפצמ"רים בשטחים פתוחים, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. במרבית היישובים במערב הנגב, התבקשו התושבים להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים. מדובר בעיקר ביישובים שאליהם מכוונות פצצות מרגמה, בשל היכולת לכוון אותן בצורה מדויקת ולגרום לנזקים או פגיעות בבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully