וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי השגרירות הישראלית חולצו מחוף השנהב

חיילי האו"ם חילצו בהצלחה את אנשי השגרירות הישראלית שהיו נצורים בבית השגריר בעיר אבידג'אן. העובדים הועברו לאקרה בירת גאנה השכנה

אנשי השגרירות הישראלית בחוף השנהב פונו אמש (שישי) בשלום מהמדינה. ממשרד החוץ נמסר כי עובדי השגרירות חולצו על ידי אנשי האו"ם והועברו לבירת גאנה השכנה, אקרה. איש מהעובדים לא נפגע.

ביום חמישי פנה משרד החוץ לצרפת, בבקשה שתסייע בחילוצם של ארבעה מאנשי השגרירות הישראלית בחוף השנהב, שם נמשכים הקרבות בין כוחותיהם של שני הטוענים לנשיאות, לורן גבאגבו ואלסנה אווטרה.

ארבעת הדיפלומטים שהו במעונו של השגריר הישראלי, השוכן בלב אזור הקרבות הקשים בעיר המרכזית אבידג'אן. הם פונו לאחד משלושת מקומות המבטחים בעיר המאובטחים על ידי כוחות שמירת השלום הצרפתיים (כוח Lincorne): בסיס צבאי, בית מלון ושגרירות צרפת.

על פי משרד החוץ, עם פרוץ הקרבות במדינה שהו בסך הכל 54 ישרלאים בחוף השנהב. רובם הספיקו לעזוב את המדינה, אך 18 נותרו בה, בהם ארבעת הדיפלומטים ששהו בבית השגריר ולא יכלו לעזוב אותה משום ששדה התעופה נסגר. השגרירות הורתה ליתר 14 הישראלים להישאר בבתיהם, וסיפקה להם מספר חירום שעמו יוכלו ליצור קשר במידה והם חשים בסכנה - ובמידת הצורך, יוזעקו כוחות צרפתיים כדי לפנות גם אותם. עד כה, לא ידוע על אף ישראלי שנפגע כתוצאה מהלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully