וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" יירטה 4 רקטות גראד שנורו לאשקלון

יהושע בריינר ורמי שני

9.4.2011 / 0:15

מערכת ההגנה "כיפת ברזל" יירטה 4 רקטות גראד שנורו לאשקלון. צה"ל תקף בעזה אחרי זמן קצר - והשמיד את החוליה שביצעה את הירי. לאחר מספר שעות יורטה רקטה נוספת

סוללת "כיפת ברזל" יירטה אמש (שישי) בהצלחה רקטת גראד שנורתה לעבר אשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. מוקדם יותר יירטה המערכת שלוש רקטות נוספות. קודם לירי נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום". כמה רקטות גראד אחרות נפלו בשטחים פתוחים, וכמה בני אדם לקו בחרדה ונזקקו לטיפול רפואי. זמן קצר לאחר הירי תקף כלי טיס של חיל האוויר בעזה. מדובר צה"ל נמסר כי בתקיפה הושמדה החוליה שביצעה את הירי לעבר אשקלון.

אייל קניג, תושב אשקלון, שצפה ביירוט המוצלח של סוללת "כיפת ברזל", סיפר על שראה: "במהלך האזעקה ראינו שובלי עשן שהגיעו מתוך אשקלון ועקבנו אחריהם, עד שראינו שני פיצוצים באוויר מול עינינו. זה היה מחזה מרשים מאוד, מעורר גאווה". יוסי חסן סיפר בהתרגשות כי "עכשיו כשראיתי את כיפת ברזל פועלת ממש לנגד עיני, אני מרגיש בטוח יותר. כל הכבוד לצה"ל". הוא סיפר גם שהנוכחים מחאו כפיים למראה היירוט.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס ליירוט טילי הגראד על ידי מערכת "כיפת ברזל" סמוך לאשקלון, ובירך את צה"ל ואת מפתחת המערכת, חברת רפא"ל. "זהו הישג יוצא דופן של התעשייה הביטחונית ושל מערך ההגנה האווירי", אמר ברק. הוא אמר כי החלטת הרמטכ"ל, בני גנץ, לפרוש את המערכת עוד בשלב הניסוי המבצעי הניסויי שלה, הייתה נכונה, והעריך כי הצטברות ההישגים המבצעיים של "כיפת ברזל" יבטלו את המחלוקת בדבר נחיצותה.

במקביל לירי הגראדים, המשיכו ליפול פצצות מרגמה במועצה האזורית שער הנגב. הן מצטרפות לעשרות רקטות ופצמ"רים שנחתו בדרום לאורך היום. לא היו נפגעים. הבוקר חידשו כאמור הפלסטינים את הירי לעבר יישובי הדרום, לאחר שבשעות הלילה הכריזו על הפסקת אש. זולת הירי לשער הנגב, עשרות רקטות ופצצות מרגמה נפלו בסך הכל גם במועצה האזורית אשכול ובאזור אשקלון. במרבית המקרים לא גרמו הנפילות לנפגעים או לנזק, מלבד פצצת מרגמה אחת, שפגעה בלול תרנגולות וגרמה לו נזק גדול.

על רקע המשך הירי, צה"ל תקף בעזה

על רקע המשך הירי לעבר הנגב, נמשכות גם תקיפות צה"ל בעזה: שלושה פלסטינים, בהם אם ובתה, נהרגו אתמול בצהריים בתקיפה נוספת של חיל האוויר בדרום הרצועה - כך דיווחו גורמי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווח, האם, בת 42, בתה בת 21 ופלסטיני נוסף בן 55 נהרגו בתקיפת צה"ל לעבר בית באזור פראחין שליד חאן יונס. כמו כן, הפלסטינים מדווחים כי אחד ההרוגים בתקיפות חיל האוויר, הוא רא'אד שחאדה, ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס. הוא שימש מפקד יחידת הרקטות של הארגון במחנה הפליטים שאטי. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים מהבוקר לחמישה, ובסך הכול עשרה פלסטינים נהרגו ביומיים האחרונים.

בצה"ל אישרו כי בתקיפת צה"ל נפגעו אזרחים בלתי מעורבים, אולם נמסר כי בצה"ל "מצרים על העובדה כי חמאס פועל מלב אוכלוסיה אזרחית ומשתמש באזרחים בלתי מעורבים כמגן אנושי". בנוסף לכך, בצה"ל אמרו כי הותקפה חולייה נוספת ששיגרה פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים כי שני פעילי חמאס חמושים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר סמוך לכפר חזאעה שממזרח לחאן יונס. שני ההרוגים הם עבדאללה אל-קרא ומועתז אבו ג'אמע. בנוסף, שלושה בני אדם נוספים נפצעו הבוקר מירי של טנקים ישראלים לעבר אזורים ממזרח לשדה התעופה הבינלאומי ברפיח.

דובר צה"ל מסר בתגובה לתקיפה זו כי כוח צה"ל זיהה אתמול שתי חוליות של מחבלים מארגון חמאס בשני מוקדים בדרום רצועת עזה. כוח שריון וכלי טיס של חיל-האוויר ביצעו ירי לעבר החוליות, וזוהו פגיעות. בהודעה של דובר צה"ל נאמר גם כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל ארגון טרור אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת, ועליו האחריות".

(עדכון ראשון: 18:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully