וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיל האוויר מרוצים מיירוט הרקטה: "יום היסטורי"

הצלחת מערכת כיפת ברזל ביירוט הרקטה שנורתה לאזור אשקלון, מעוררת סיפוק רב במערך ההגנה האווירית. "כל מרכיבי המערכת פעלו בו זמנית". עם זאת מדגישים בחיל: "זה עדיין שלב הניסוי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

בצה"ל מביעים שביעות רצון מטבילת האש המבצעית הראשונה של מערכת כיפת ברזל. אתמול (חמישי) בשעה 18:16 נורו שני טילי יירוט לעבר רקטת גראד שנורתה לעבר אזור אשקלון. טיל היירוט הראשון פגע במטרה והשמיד את הגראד. קצין בכיר במערך ההגנה האווירי של חיל האוויר אמר כי "מדובר ביום היסטורי, שכן זה השיגור המוצלח הראשון בעולם לעבר רקטה".

לדברי הקצין, "זו הפעם הראשונה שכלל מרכיבי המערכת פעלו בו זמנית, ובהם הממד ההגנתי בו מערכת היירוט פעלה, הממד ההתקפי, במסגרתו תקף חיל האוויר את החוליה שביצעה את התקיפה וכן ממד ההתרעה". הקצין הדגיש כי "אנחנו עדיין נמצאים בשלב הניסוי המבצעי וכמובן שאחרי היירוט היום נבצע תחקיר. אולם צריך לזכור שהמערכת מיועדת לעימותים רחבים יותר. ישנם אזורים במרחב שאנחנו מגינים עליהם ברמת ודאות גבוהה שכן הנזק מפגיעה בהם יכול להיות גדול, אולם בכוונתנו להמשיך ולהגיע לאתרים שונים ברחבי הארץ".

הסוללה של מערכת הגנה מפני טילים לטווח בינוני, הוצבה באזור אשקלון ביום שני בבוקר על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. הסוללה הוצבה בהנחיית שר הביטחון אהוד ברק, במטרה להגן על העיר אשקלון, על העיר אשדוד ומצפון להן.

עדכון ראשון 23:06

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully