וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה התירה: יגאל עמיר ייפגש עם האח חגי בכלא

7.4.2011 / 12:07

במקביל להחלטה על השארת רוצח ראש הממשלה בבידוד למשך חצי שנה נוספת, התירה לו המדינה לקיים, לראשונה ב-3 שנים, "מפגש חד פעמי קצר" עם אחיו, המרצה גם הוא עונש מאסר על חלקו ברצח

יגאל עמיר אמנם יישאר בבידוד - אך הוא בכל זאת יכול לחייך מעט: שירות בתי הסוהר הסכים לאפשר לרוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, המרצה מאסר עולם, "מפגש חד פעמי קצר" עם אחיו, חגי, המרצה עונש של 16 שנות מאסר על חלקו ברצח. ההחלטה על כך נפלה בימים האחרונים, במקביל להחלטה שהתקבלה שלשום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שהאריך את המשך החזקתו של עמיר בבידוד לחצי שנה נוספת.

בעבר נהגו שני האחים להיפגש פעם בכשלושה חודשים, בעקבות החלטה של בית המשפט בנושא בשנת 2004, אולם לפני כשלוש שנים הופסקו המפגשים. חגי ביקש לחדש את המפגשים, אולם בשירות בתי הסוהר סירבו. עמיר עתר נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בטענה שהוא מופלה לרעה. בדיון שהתקיים לפני כחצי שנה הסבירו בשב"ס את הסירוב לבקשה בכך שאין יכולת לוגיסטית להתמודד עם "סידורי השינוע והאבטחה הקשורים בכך, לרבות הבירורים המיידעים מול שירותי הביטחון". עוד הסבירו כי קיים סיכון ספציפי במפגש בין שני האחים.

בית המשפט קיבל את הטיעונים ודחה את העתירה, אולם עמיר ערער לבית המשפט העליון. היום היה אמור להתקיים דיון בנושא, אולם לפני מספר ימים הודיעה המדינה כי היא שקלה את הנושא מחדש, והיא מסכימה למפגש חד פעמי קצר בין השניים. פרקליטו של יגאל עמיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר כי הוא מברך על הפגישה. עם זאת, לדבריו, "התעקשותם של גורמי שב"ס לקיום פגישה חד פעמית היא ראיה נוספת לחוסר הרציונליות המאפיין את דרך קבלת ההחלטות של השירות כשהדבר נוגע לאסיר יגאל עמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully