וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פיצוץ המו"מ - הרופאים חוזרים לעבודה

אריאל נוי

7.4.2011 / 7:02

חוזרים לעבוד - ממשיכים להיאבק. על רקע פיצוץ המשא ומתן בין הסתדרות הרופאים לנציגי משרדי האוצר והבריאות, חוזרים הרופאים לעבודה מלאה. ככל הנראה צפויות שביתות פתע נוספות

בתי החולים ברחבי הארץ יחזרו הבוקר (חמישי) לפעילות מלאה לאחר ששביתת האזהרה עליה הכריזו הרופאים הסתיימה. עם זאת, המשבר במערכת הרפואית עדיין לא בא אל סיומו. אמש עזבו ראשי ההסתדרות הרפואית את הפגישה עם נציגי משרדי האוצר והבריאות וטענו כי נציגי האוצר מסרבים לדון עמם בנושאים שבמחלוקת, בהם הדרישה לתוספת שכר ולהכנסת שירותי בריאות פרטיים לבתי החולים הציבוריים. נציגי הרופאים אף אמרו כי אינם יודעים האם יגיעו לפגישה הבאה שנקבעה להיום.

ביומיים האחרונים בוטלו ונדחו עשרות ניתוחים בבתי החולים ברחבי הארץ ורק ניתוחים מעטים שאושרו על ידי ועדות החריגים בוצעו. במהלך השביתה פעלו בתי החולים הציבוריים במתכונת שבת וטיפלו רק במקרי חירום. מרפאות החוץ לא פעלו, וכך גם בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים הממשלתיים. במחלקות שהו רק רופאים כוננים ולא בוצעו בדיקות MRI ו-CT.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן אמר כי המשא ומתן בין נציגי האוצר לרופאים המוחים על תנאי העסקתם לא יחודש משום שלדבריו, "ישנו משבר אמון בין הצדדים". אידלמן הוסיף כי "עד שלא יסופקו הבהרות, ועד שבאוצר יפסיקו להתעסק בנושאים פרוצדורליים, לא נחזור לשולחן המשא ומתן". רופאים בכירים בהסתדרות הרפואית הביעו את מורת רוחם מאופן בה מתנהלת משא ומתן ואף טענו כי המאבק צפוי להיות ארוך. ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל מחלקת הרדמה וחבר בוועד הרופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר לוואלה! חדשות כי "לצערי, מצב הרפואה או החולים זה לא מה שמטריד את האוצר. כרגע הם ממונים על כספי המדינה והם חושבים שזו הדרך ולכן אני לא מאמין שזה הולך להיות מאבק קצר".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "שביתת רופאים היא טראומה למערכת הבריאות הציבורית היא טראומה למשרד הבריאות. השביתה הזו חייבת להיפסק והבעיה חייבת להיפתר מהר. מהר זה אומר תוך ימים. עד חג הפסח מבחינתי יש משא ומתן". בימים הקרובים יודיעו ראשי ההסתדרות על המשך צעדיהם ככל הנראה מתוכננות שביתות פתע בבתי חולים ובקופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully