וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי כתב לאובמה: "הורה לנאט"ו להפסיק המתקפה"

במכתב, בו קרא לנשיא ארה"ב "בני", טען שליט לוב כי המורדים בארצו הם אנשי אל קאעדה. צילומי חובבים מברגה וממיסרתה מגלים את עוצמת הקרבות: פיצוצי ענק, פצוע מחולץ בעזרת כבל

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שליט לוב, מועמר קדאפי, העביר הלילה (רביעי) מסר לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובו ביקש ממנו להורות על סיום מתקפת כוחות הקואליציה בארצו. המסר נשלח בצהריים בעקבות סיום השתתפותה של ארצות הברית במבצע "שחר האודיסאה", אותו כינה קדאפי "מצבע צלבני וקולניאלי".

"אל בננו, הוד מעלתו, ברק חוסיין אובמה", פתח קדאפי במכתב בן שלושה עמודים שחיבר. "אנא הורה לסיים את המלחמה הלא מוצדקת נגד מדינה קטנה ומתפתחת. אתה אדם בעל אומץ מספיק להודות בשגיאות. אני בטוח שאתה יכול לשאת את האחריות גם למעשה הזה. על מנת לשמור על הידידות בין עמינו, עבור הכלכלה שלנו ועבור שיתוף הפעולה הביטחוני נגד הטרור -עלייך לגרום לנאט"ו לצאת משטחנו".

קדאפי טען עוד במכתב כי הוא נאלץ לתקוף את ערי המורדים בעל כורחו. "אל קאעדה הוא ארגון חמוש. מה היית עושה אם הם היו משתלטים על ערים אמריקאיות עם נשקים? ספר לי מה היית עושה כדי שאוכל ללמוד ממך". קדאפי הזכיר במרומז גם את שורשיו המוסלמיים של אובמה. "הצהרתי על כך בעבר, שגם אם ארצות הברית ולוב יקלעו חלילה למלחמה, אתה תמיד תישאר בננו. דמותך לא תשתנה".

מזכירת המדינת האמריקאית, הילרי קלינטון, התייחסה למכתב וטענה כי "קדאפי יודע היטב מה עליו לעשות כדי לסיים את המלחמה", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים. "עם כל הכבוד למכתב ששלח, כדי לסיים את הלחימה בארצו דרושה הפסקת אש וכוחותיו צריכים לצאת מהערים, וכמו כן עליו להודיע על פרישתו מהשלטון ולעזוב את לוב".

במקביל שיגר קדאפי מכתב גם לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, ולנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בו קרא גם להם לסיים את המתקפה הצבאית. "לוב היא לא שלכם, לוב היא של העם הלובי. החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לא תקפה משום שאין לכם סמכות להתערב בעניינים פנימיים של מדינות. אין לכם זכות. אתם תתחרטו שהתערבתם, זו ארצנו. לעולם לא היינו יורים כדור אחד על אנשינו – אבל המורדים הם אנשי אל קאעידה".

(עדכון ראשון: 22:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully