וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה: הוענקו צל"שים לשוטרים שנספו בכרמל

עידן אבני ומוטי לוי

6.4.2011 / 19:14

משפחות הסוהרים שנספו בכרמל קיימו טקס זכרון, במקביל לטקס הצל"שים עליו מחו. המפכ"ל: "מבין את המבקשים שהארוע ייחקר עד תום, אך לא יהיו ממצאים שיגרעו מגבורת השוטרים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, העניק הערב (רביעי) אותות הוקרה לשלושת השוטרים שנספו באסון הכרמל בטקס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. במקביל, הפינו בבית אורן קרובי הנספים משירות בתי הסוהר, לאחר שאתמול נדחתה עתירתם בדרישה לבטל את הענקת האותות.

"השוטרים הורו לאוטובוס להסתובב וכך גרמו בעצם למותם של כל הסוהרים", אמרה בכעס שירלי פינטו, אמה של אושרת שנספתה באסון. "אם הם היו ממשיכים במסלולם הרגיל לא היה קורה כלום. מפקד הקורס לא היה באוטובוס ונסע לבד לכלא דמון. אם הוא היה באירוע הוא יכול היה להציל איתו כמה נפשות כמו שעשה הצלם רמי סופר. אני לא מבינה את הפזיזות הזאת להעניק להם צל"ש מבלי לחכות לסיום החקירה".

"אין לי ספק שהשוטרים פעלו בתום לב וזה לא נעשה בזדון אבל בלי ספק הם לא פעלו באומץ לב אלא פשוט ניסו לברוח ונלכדו באש", הוסיפה פינטו. "אנחנו מאוכזבים קשות מנציב שירות בתי הסוהר, בני קניאק, שלא חיבק את המשפחות ולא דאג להן כפי שמשפחות השוטרים זכו לגיבוי ממפכ"ל המשטרה דודי כהן, שגיבה את שוטריו באופן אבסולוטי".

"מה בסך הכל ביקשנו?", הוסיף דודו דיין, אביו של שמעון דיין. "ביקשנו שתמתינו, בבקשה מכם, עד שיסתיים דו"ח מבקר המדינה שאתם מימנתם, אבל הממסד צפצף על המבקר".

"הכאב שלכם הוא הכאב שלי"

בכירי קציני משטרת ישראל הגיעו לבנייני האומה בכדי לכבד את זכרם של מקבלי העיטורים: תת-ניצב אהובה תומר, ניצב-משנה ליאור בוקר וסגן-ניצב איציק מלינה. בטקס נשא המפכ"ל דודי כהן נאום והתייחס לגבורתם של מקבלי הצל"שים, אך הזכיר גם את מחאת משפחות הסוהרים. "המציאות הישראלית מלמדת אותנו שוב ושוב כי בשעת מבחן, מול אויבים בשר ודם או מול איתני הטבע, הערכים שחקוקים בלב השוטרים מתורגמים ברגע האמת למעשים", אמר כהן. "תנ"צ ליאור בוקר, סנ"צ איציק מלינה ותנ"צ אהובה תומר שליבה לא נדם עד שהאש כבתה. אתם מייצגים את הדרך אליה שואפים אלפי השוטרים הנפלאים של כל יחידות המשטרה, חומת המגן של החברה הישראלית".

המפכ"ל התייחס גם למחאת הסוהרים, ואמר כי הוא "מבין לליבם של אלה המבקשים שהאירוע ייחקר עד תום, ושבין היתר תיבחן אחריות המשטרה. אולם, אין בממצאים כלשהם כדי לשנות את העובדה שקציני משטרה חרפו את נפשם ולא בחרו בדרך הקלה של הימלטות מהשטח".

"משפחות בוקר, תומר-רוזן ומלינה, התוודעתי אליכם בנסיבות קשות ואני יודע שאין בדברי נחמה על האובדן"" הוסיף כהן. "אף על פי כן, אני שולח לכולכם חיבוק חם ואוהב ממשפחת המשטרה שתמשיך ללוות אתכם ותעמוד לצדכם תמיד. אני חש גם את כאבם של 44 משפחות הנספים. הכאב שלכם הוא הכאב שלי, הכאב שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully