וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 63% מהפלסטינים מתנגדים לפיגוע באיתמר

כחודש לאחר הטבח של בני משפחת פוגל באיתמר, מעלה סקר כי רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגוע. אחוז התומכים בהפגנות נגד ממשלת חמאס מגיע ל-67%

סקר חדש שבדק עמדות בקרב הציבור הישראלי והפלסטיני, מעלה נתונים מפתיעים. מהסקר שנוהל בידי פרופ' יעקב שמיר ממכון טרומן למען קידום השלום בשיתוף המחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית ואשר פורסם היום (רביעי) עולה כי 63% מהפלסטינים מתנגדים ו-32% מהפלסטינים תומכים בפיגוע בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל באיתמר.

בסקר המדובר השתתפו 1,270 מרואיינים פלסטינים ו-601 ישראלים בגילאי 18 ומעלה. 74% מהישראלים הביעו תמיכה ו-16% תמכו בפעולות המתנחלים המכונות "תג מחיר". עוד עלה בסקר כי 54% מהישראלים תומכים ו-41% מתנגדים לשיחות עם חמאס, אם הדבר יידרש כדי להגיע להסכם פשרה עם הפלסטינים.

בנוגע לפגיעה בפלסטינים בפעולות "תג מחיר", ציינו 63% מהישראלים כי הם תומכים במדיניות של נקיטת יד חזקה נגד קיצוניים ישראלים בשטחים, כמו גורמים שיורים על מוסקי זיתים פלסטינים, גם אם הדבר יהיה כרוך בעימות עם המתנחלים. 30% מהישראלים מתנגדים לכך.

קץ הכיבוש לא יושג באמצעות הפגנות

בסקר שנערך בשיתוף עם פרופ' חליל שקאקי, ראש המכון למדיניות וחקר דעת קהל (PSR) ברמאללה, נלמד גם כי רוב הפלסטינים מאמינים שעל תושבי עזה לארגן הפגנות דומות לאלה המתרחשות בעולם הערבי כדי להחליף את השלטון ברצועה. בקרב תושבי עזה, אחוז התומכים בהפגנות נגד ממשלת חמאס מגיע ל-67%. לעומת זאת, רוב הישראלים סבורים כי הסיכוי שהפגנות כאלה יתרחשו בעזה הוא אפסי.

לגבי שלטון הרשות הפלסטינית בגדה, 47% מהפלסטינים חושבים שיש להפגין ולהפיל גם אותו. בקרב תושבי הגדה בלבד, אחוז התמיכה בהפגנות נגד הרשות יורד ל-36%.

למרות התמיכה בהפגנות להחלפת השלטון, לא הפלסטינים ולא הישראלים מאמינים שניתן להביא לקץ הכיבוש באמצעות הפגנות. רוב גדול, 66% מהפלסטינים ו-73% מהישראלים, ענו כי הם אינם סבורים שהפגנות בגדה המערבית יכולות להביא לסיום הכיבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully