וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרופאים: "עורכים 5 ניתוחים במקום 50"

אריאל נוי

5.4.2011 / 15:59

עקב שביתת הרופאים, הורו ועדות החריגים בבתי החולים לדחות את מרבית הניתוחים שתוכננו להיום, ובמספר בתי חולים נערכו ניתוחים בודדים בלבד. "החולים חייכו ועודדו אותנו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרופאים בבתי החולים ברחבי הארץ, שהחלו לשבות, קיימו הבוקר (שלישי) ישיבות בוועדות חריגים בהן הוחלט אילו מן הניתוחים המתוכננים יתקיימו ואילו יידחו.

בבית החולים שיבא בתל השומר תוכננו להתקיים היום מאתיים ניתוחים, מתוכם בוצעו לבסוף רק 15. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ועד הרופאים בשיבא מסר לוואלה! חדשות כי "ניתחנו היום ניתוחים אורטופדיים בצוואר הירך למבוגרים, ניתוחים לתיקון מומים מולדים, ניתוחים לבקע והשתלות קרנית ורשתיות". לדברי פלדמן, "בין הניתוחים שלא אושרו היו צינתורים של ילדים וניתוח סרטן מעי הגס שמתוכננים להתבצע ביומיים הקרובים".

פלדמן אמר כי "אלו ניתוחים שבשבת לא היינו עושים אותם. להפתעתנו המיון לא היה עמוס. אבל מתוך 51 חדרי הניתוחים רק חמישה עבדו היום ולמרות הכול אנשים שסבלו חייכו ועודדו אותנו ואמרו כי השביתה צודקת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בבית החולים רמב"ם בחיפה בוצעו שישה ניתוחים מתוך 50 שתוכננו. שני ניתוחים נוספים יתבצעו מחר. ד"ר אבי ויסמן מוועד הרופאים של בית החולים אמר כי "היה לנו שיקול דעת רציונלי ועבדנו כמו שהיינו עובדים במתכונת שבת. אנחנו ממשיכים בשביתה. בחדר המיון היה עומס בלתי רגיל וגם במחלקות הפנימיות. אנחנו מצפים שמחר העומס ירד כי קופות החולים לא ישבתו. אנחנו מקווים שנחזור לדיונים במהרה ושהשביתה תסתיים".

אל ועדת החריגים בבית בבית החולים הלל יפה בחדרה הופנו היום עשר בקשות לניתוחים. מתוכן אושרו שבע בקשות. ד"ר בוריס אסיקוביץ' מוועד הרופאים מסר כי "אנחנו במיון נשארנו לעבוד בצוות מלא אבל המחלקות הפנימיות היו עמוסות. מזל שהיו מתמחים שמילאו את תפקידי הרופאים. השביתה הזו הכרחית לפתור את המצוקה הנוראית של מערכת הבריאות בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קשה, אבל תומכים ברופאים"

ציפי סלע, תושבת היישוב עשרת הסמוך לאשדוד, בת 65, ציפתה לניתוח להחלפת ברך במשך חמישה חודשים ותכננה לעבור אותו בבית החולים הלל יפה אצל דוקטור סבי רוג'ה. "חיכיתי זמן רב לניתוח, אני סובלת מכאבי תופת ואיכות החיים שלי נפגעת מדי יום. הניתוח הזה היה הצלה בשבילי ואמור היה לשפר את איכות החיים שלי", סיפרה סלע.

סלע הוסיפה: "היה לי קשה מאוד עם הבשורה הזו ועכשיו אני צריכה להתחיל הכול מחדש. אדם מגיע מוכן נפשית ועושה סידורים במקום העבודה ועם המשפחה לפני הניתוח ואז מודיעים לו שהניתוח מבוטל". סלע התייחסה לשביתת הרופאים ואמרה כי "קטונתי מלשפוט את הרופאים. הם עובדים סביב השעון ואין ספק שהאוצר צריך להתעשת כי בסופו של דבר מי שנפגע מזה הוא האזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully