וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון שוחח עם השר ישי: "אשמח לבוא לישראל"

שר הפנים אלי ישי שוחח בטלפון עם השופט ריצ'ארד גולדסטון, הזמינו לבקר בישראל ואמר כי "הביקור יביא לביטול הדו"ח". במקביל, מועצת זכויות האדם הודיעה כי הדו"ח לא יבוטל

בעקבות מאמר החרטה של השופט ריצ'ארד גולדסטון, מחבר דו"ח גולדסטון שהאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה, שוחח עמו שר הפנים אלי ישי בטלפון. בראיון לגלי צה"ל הבוקר (שלישי) סיפר ישי על השיחה והגדירה כטובה. "גולדסטון היה מאוד אנושי וסימפטי. כיהודי הוא מבין את הסבל של העם היהודי. ולדעתי, למרות הדו"ח הקשה והשקרי, האומץ לקום ולומר את האמת ולהכיר בטעות ראוי להערכה". ישי הוסיף כי "ניצלתי ההזדמנות להזמין את גולדסטון לבקר בארץ ולדעתי הביקור יביא לביטול הדו"ח". השופט גולדסטון נעתר להזמנה ואמר: "אשמח לבוא, תמיד תהיה בי אהבה למדינת ישראל".

ישי סיפר כי גולדסטון הבטיח לו לפעול למען ביטול הדו"ח באו"ם. "הוא אמר לי שאחרי שתירגע האווירה בעקבות המאמר, הוא מתכוון להמשיך לפעול בעניין. אני משוכנע שהוא יביא לביטול הדו"ח". ישי סיפר כי "כבר לפני כשבועיים שלחתי לו מכתב אחרי שראיתי את מה שקרה באיתמר ובירושלים ואת המשך ירי הקסאם. אמרתי לו שהדו"ח שלו נותן דלק להמשך הירי על ישראל".

בתוך כך, דובר מועצת זכויות האדם של האו"ם, אשר אימצה את דו"ח גולדסטון, אמר כי המועצה תמשיך להתייחס לדו"ח כמסמך חוקי. "אי אפשר לבטל את תוקפו בגלל מאמר בעיתון", אמר דובר המועצה לרשת CNN.

גם דובר מחלקת המדינה האמריקאית מרק טונר התייחס למאמרו של גולדסטון. טונר בירך על פרסום המאמר ואמר כי: "קראנו את המאמר בעניין רב. כבר בעת פרסום הדו"ח הבהרנו כי איננו רואים עדויות לכך שממשלת ישראל פגעה בכוונה תחילה באזרחים או ביצעה פשעי מלחמה אחרים". טונר הוסיף כי "עכשיו אנחנו רואים שהשופט גולדסטון הגיע לאותן מסקנות וכי ממשלת ישראל נקטה מאז בצעדים אמינים לבחון את התנהלותה בזמן המבצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully