וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האזהרה של הרופאים תחל היום בכל בתיה"ח

אריאל נוי

5.4.2011 / 6:35

בתי החולים הציבוריים וחלק מקופות החולים מושבתים היום. טיפולים דחופים בלבד יינתנו במתכונת שבת. נציגי האוצר והרופאים ייפגשו בצהריים לאחר שאמש לא הושגה התקדמות במו"מ

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק)

שביתת האזהרה במערכת הבריאות תחל היום (שלישי) בכל בתי החולים הציבוריים וסניפי קופות החולים לאומית וכללית ברחבי הארץ, כחלק ממחאת הרופאים על שכרם ותנאי העסקתם.

כיצד תראה השביתה? מרפאות קופות החולים "כללית" ו"לאומית" שובתות ויפעילו רק מרפאות תורניות במתכונת מצומצמת, ללא תורים וקבלת הקהל תיעשה לפי דחיפות. בקופות חולים כללית יהיו פתוחות 96 מרפאות ראשוניות ומומחים ובקופות חולים לאומית 30 מרפאות. לאומית פתחה הבוקר את כל המרכזים הרפואיים כרגיל ובעשרות סניפים הופיעו הרופאים העצמאיים והרופאים המקצועיים, אשר מהווים את מרבית הרופאים בלאומית (כ- 66%) והם נותנים שירות מלא "לשביעות רצון הלקוחות", לטענתם.

ההסתדרות הרפואית תפעיל החל מהיום מוקד לפניות הציבור במספר 5104*, בו ניתן לברר על תורים שנקבעו מראש. בשירותי בריאות כללית ניתן יהיה להתעדכן אילו מרפאות פתוחות בטלפון 2700* ובקופת חולים לאומית ניתן יהיה להתעדכן במרפאות הפועלות בטלפון 1-700-507507.

בתי החולים הציבוריים יפעלו במתכונת שבת וייטפלו רק במקרי חירום. מרפאות החוץ לא ייפעלו, וכן בתי החולים הפסיכאטריים והגראטריים הממשלתיים. תורים וניתוחים שנקבעו ואינם דחופים יידחו, ובמחלקות יישהו רק רופאים כוננים. לא יינתנו טיפולי MRI ו-CT וטיפולי הפריה חוץ גופית.

שירותים שאינם שובתים: חדרי המיון ייפעלו כרגיל וכן גם מחלקות טיפול נמרץ. מחלקות הפגיות ומחלקת יולדות ייפעלו כסדרן, וכמו כן יינתנו גם טיפולי כימותרפיה לחולי סרטן וטיפולי דיאליזה דחופים. במהלך השביתה משרד הבריאות יפעיל ועדות חריגים באמצעותן ניתן יהיה לאשר ביצוע של טיפולים חריגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצוקות של הרופאים - בלתי נסבלות"

בכירים בבתי החולים בארץ דנים הבוקר בדרכי הטיפול ובמציאת פתרונות למקרים חריגים. ההנחיה הגורפת היא שלא לדחות ניתוחים דחופים ואשפוזים מצילי חיים. מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה, פרופ' מאיר אורן אמר לוואלה! חדשות כי "הגענו למצב שהמצוקות של הרופאים בלתי נסבלות וחייבים למצוא פתרון מידי. אנו בכל מקרה, כרופאים, נבצע את כל הניתוחים החשובים ומצילי החיים. בכל מקרה אנו יודעים שכל מטופל, גם אם אינו נמצא במצב קשה, חייב לקבל טיפול".

"משכורת ממוצעת של רופא היא 40 שקלים לשעה, ובעצם מציעים לנו תוספת של 40 אגורות לשעה. זהו ביזיון מוחלט", אמר אתמול ד"ר ישראל אייליג, רופא מרדים בכיר בבית החולים סורוקה בבאר שבע וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל. ""מה שמגיע לנו בחודש שלם, רופא עושה בשעה במרכז בניתוח פרטי. אמרתי את זה לאחד מנערי האוצר, והדגשתי - בוא איתי לבאר שבע ותראה איך הרופאים עובדים. ומה הוא ענה? 'זה רחוק מדי בשבילי'. באוצר מנותקים מהמציאות ומהפריפריה וזה מאד עצוב".

אמש הסתיימה פגישת נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית ללא כל התקדמות. הצדדים סיכמו על פגישה נוספת שתתקיים ביניהם היום בשעה 13:00 בצהריים. שירותי הבריאות של קופות החולים מכבי ומאוחדת יינתנו כרגיל.

משרד הבריאות קרא להסתדרות הרפואית ולמשרד האוצר להתיישב סביב שולחן הדיונים ולהמשיך במשא ומתן עד גיבוש הסכם. לפי בקשת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, החל מיום רביעי יתקיימו ישיבות משא ומתן יומיות בראשות סגן שר האוצר, יצחק כהן, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, במשרדי הבריאות והאוצר לסירוגין. "כל הצדדים יידרשו לגלות אחריות ציבורית להשגת פתרון לטובת ציבור החולים", ציינו במשרד הבריאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully