וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי באר שבע: "כיפת ברזל" תוצב היום באשקלון

המערכת החדשה תוצב בהוראת שר הביטחון באשקלון ותגן גם על שכנתה מצפון, אשדוד. עד כה, טרם הוכרזה כמבצעית ובשלב ראשון תנוע ברחבי הדרום. המערכת לא צפויה להגן מפני מרגמות

סוללה שנייה של מערכת ההגה מפני טילים "כיפת ברזל" צפויה להיות מוצבת היום (שני) על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר באזור אשקלון, בהנחיית שר הביטחון, במטרה להגן על העיר ועל אשדוד הצפונית לה.

בשבוע שעבר הוצבה הסוללה הראשונה של מערכת "כיפת ברזל", שנועדה לספק הגנה מפני ירי טילים בעלי טווח בינוני בבאר-שבע. בימים הקרובים, מכ"ם המערכת החדשה באשקלון יבצע סינכרון על האזור בו הוצבו רק לאחר מכן יוכרז כי המערכת נמצאת ב"ניסוי מבצעי".

כמו כן, וכפי שכבר דווח בעבר, גם כאשר המערכת תהיה מבצעית, היא לא תעניק הגנה מפני ירי של מרבית פצצות המרגמה הנמצאות ברשות הפלסטינים, ברצועת עזה וכן לא נגד רקטות קסאם שנורות ליישובי עוטף עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי המערכות הן הסוללות היחידות שפותחו ברפאל עד כה ומתוכנן כי בחודשים הקרובים הן ינועו במרחב הדרום וכן בצפון הארץ על מנת להשמיש את המערכת לקראת הכרזתה כמבצעית.

"מערכת 'כיפת ברזל' עדיין בשלב ניסיוני ובכל מקרה אין באפשרותנו לפרוס סוללות כך שנוכל להגן על כל בית, על כל בית ספר על כל בסיס ועל כל מתקן", אמר בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "המענה האמיתי לאיום הטילים הוא בשילוב של אמצעי תקיפה עם אמצעי הגנה ובעמידה איתנה של הממשלה ושל הציבור".

על אף שגורמים בחיל האוויר ניסו להנמיך ציפיות לקראת הצבת המערכת, ברור שנפילת רקטת גראד שתעבור את הכיפה תגרור ביקורת קשה נגדה. מעבר לכך, המערכת איננה צפויה ליירט כל רקטת גראד, אלא רק את אלה שמערכת המכ"ם תזהה שהם צפוי לפגוע בשטח מיושב או במתקנים אסטרטגיים הפרוסים בדרום.

(עדכון ראשון: 23:31)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully