וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המעבדות: "לא להעסיק רופאים במקומנו"

אריאל נוי

3.4.2011 / 18:09

הטכנאים מוחים על הכוונה לשלב רופאים בתפקידים שיועדו בעבר רק לכימאים ומיקרוביולוגיים. לטענתם, רופאים שלא ימצאו עבודה במקצוע, יתפסו מקומות של עובדי מעבדה

בצל עיצומי הרופאים, במערכת הבריאות נפתח סכסוך נוסף בין העובדים: הטכנאים במעבדות שלחו היום (ראשון) מכתב חריף למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, המוחה על אפשרות שיבוצם של רופאים כעובדי מעבדות.

יו"ר ארגון עובדי המעבדות, אשר גולדשלגר, סיפר כי נציבות האוצר, בשיתוף עם משרד הבריאות, הכניסה סעיף המאפשר גם לרופא לכהן בתפקיד המיועד לכימאים ומיקרוביולוגים. "לתדהמתי, גיליתי כי במכרזים לתפקידים של העובדים במעבדה הוכנס גם שיבוץ פוטנציאלי לרופאים. לא יתכן שבמקום ביוכימאים או מיקרוביולוגיים יעבדו רופאים", הסביר גולדשלגר בשיחה עם וואלה! חדשות.

לדבריו, "אחרי כל המגבלות שהוכנסו בתקנות, כגון עובד מעבדה בכיר או תעודת הכרה במעמד, לא יעלה על הדעת שתהיה אפשרות שרופא יתפוס עמדה במקומם".

עובדי המעבדות טוענים עוד כי אם רופאים יאיישו את תפקידי המעבדות, הם ידרשו משכורת בדרגת רופא, הגבוהה משכרם של עובדי מעבדות . "יתכן מצב בו רופא לא ימצא עבודה ויבחר לעבוד כביוכימאי במקום לעבוד במקצוע שלמד. לדעתי – אין כניסה לרופאים במעבדות", הוסיף גולדשלגר.

ממשרד הבריאות נמסר כי למרות שמדובר בתופעה במימדים קטנים, תנתן לה תשומת הלב המרבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully