וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית שדרות לגולדסטון: "בוא וגע בנפשם של ילדינו"

רמי שני ופנחס וולף

3.4.2011 / 7:52

בישראל ממשיכים להגיב לחרטת השופט גולדסטון על הדו"ח שחיבר על מבצע "עופרת יצוקה". ראש עיריית שדרות הזמין אותו לעירו: "יועיל להכתבת דף חדש". הנשיא פרס: "שיתנצל בפני ישראל"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מאמר החרטה של השופט ריצ'ארד גולדסטון ב"וושינגטון פוסט" ממשיך לעורר הדים ותגובות בישראל. אחרי שהסביר כי היום היה מנסח אחרת את הדו"ח שכתב בעניין פעילות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה", קיבל הבוקר (ראשון) השופט גולדסטון מכתב תגובה בנושא מראש עיריית שדרות דוד בוסקילה. "אני שמח כי במכתבי זה אני מוצא אותך מודה כי חלק ממסקנותיך לא ייצגו את המציאות באזורנו בהבנתך בדיעבד ועל זה כתוב במקורות העם היהודי: 'מודה ועוזב ירוחם'", כתב בוסקילה לגולדסטון.

בוסקילה קרא לשופט גולדסטון למנף את החרטה שלו באמצעות פגישה בלתי אמצעית עם ילדי שדרות. "אדוני, על מנת לקבל באופן אובייקטיבי לחלוטין את הרושם האמיתי, הנני מזמינך לבוא לשדרות למספר שעות, לנסות לגעת בנפשם של הילדים, אשר מרבית חייהם חיו בצלו של הסכסוך, אשר ארגון החמאס המרושע כפה עלינו כמו על בני חסותו היושבים בעזה". בוסקילה הוסיף כי "בטוחני כי ביקור כזה יועיל על מנת להכתיב מחדש את הדף בהיסטוריה האזורית, אשר הוכתם מבחינתה של מדינת ישראל באמצעות הדו"ח שהוצאת מתחת ידך".

בתוך כך, פעילים מתנועת "אם תרצו" הודיעו כי בכוונתם להפגין היום מול ביתה של נשיאת הקרן החדשה לישראל, נעמי חזן, ויקראו לה ולחברי הארגון בראשו היא עומדת להתנצל בפני חייל צה"ל והעם בישראל על "עלילת הדם השקרית לה היו שותפים מרכזיים". לדברי "אם תרצו", חזן חתמה אישית על "עצומה בה האשימה את חיילי צה"ל בשחיטת פלסטינים", עם תחילת המבצע ברצועת עזה.

"לזרוק את הדו"ח לפח האשפה"

במערכת הפוליטית לא חסכו דברי ביקורת מהשופט הדרום אפריקאי. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "כל מה שאמרנו הוכח כאמת: ישראל לא פגעה באזרחים בזדון, ומוסדות הבדיקה שלה ראויים. זאת לעומת חמאס שירה באזרחים חפים מפשע ולא בדק דבר. האבסורד הגדול הוא שמי שיזם את הדו"ח הוא ועדת זכויות האדם של האו"ם, שלוב היא חברה קבועה בה. יש לזרוק את הדו"ח לפח האשפה של ההיסטוריה". נתניהו הוסיף, כי "אין צבא מוסרי יותר מצבא ההגנה לישראל".

גם הנשיא שמעון פרס אמר הבוקר כי ראוי שגולדסטון יתנצל בפני מדינת ישראל. "גולדסטון התעלם מהסיבה המרכזית לפעולת צה"ל בעזה - שיגור אלפי רקטות אל אזרחים חפים מפשע", אמר הנשיא,שהוסיף כי צה"ל פעל מתוך הגנה עצמית וחקר את הפעולה. בקול ישראל דווח, כי פרס אמר עוד כי צה"ל ימשיך להיות אחד הצבאות המוסריים ביותר בעולם.

שר הפנים אלי ישי אמר אמש כי "על השופט ריצ'רד גולדסטון לכתוב דו"ח אמיתי, כפי שהיה ראוי שייכתב - ולציין כיצד הטרור הפלסטיני שיתק את חיי ילדי הדרום, כפי שציינתי אני במכתבי אליו". עוד אמר ישי כי "כפי שהייתה לגולדסטון תעוזה לפרסם דו"ח שקרי - כך צריכה להיות לו תעוזה לפרסם התנצלות אישית בפני כל תושבי ישראל".

שר החינוך גדעון סער אמר כי "דו"ח גולדסטון היה מלכתחילה ביטוי לגישה שמטרתה דה-לגיטימציה של המדינה היהודית - ולזכותה להגנה עצמית". לדברי סער, "הניסיונות לשלילת זכותה של ישראל להגנה עצמית גדלים ביחס הפוך לאיומים עליה ועל אזרחיה". עוד אמר שר החינוך כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם, שלוב הייתה חברה בה עד לא מכבר, היא גוף מוטה, צבוע, ואנטי-ישראלי, שהתעלם מירי טילים על מאות אלפי ישראלים במשך שנים. הדבר האחרון שמעניין את המועצה הוא זכויות אדם".

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת התייחסה לדברי גולדסטון. לדבריה, "המדינות, הארגונים והגופים, שמיהרו לעשות שימוש בדו"ח גולדסטון כדי להכפיש ולהשמיץ את ישראל, צריכים להכות על חטא - ולערוך חשבון נפש נוקב". היא הוסיפה כי "על השופט גולדסטון להתייצב מעל דוכן האו"ם ולומר לעולם את מה שאמר במאמרו, ולתקן את העוול שגרם לצה"ל, שהוא הצבא המוסרי בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully