וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לא ישבתו, אך ינקטו "צעדים ארגוניים"

אריאל נוי

3.4.2011 / 0:16

"ננקוט 'צעדים ארגוניים' בלבד" - כך הודיעו בהסתדרות הרופאים והסירו את איום השביתה שתוכננה להיום. משרד הבריאות: "ניתן לקיים דיונים רציניים גם ללא שביתה"

בדרך ל"שביתה איטלקית"? שבועיים אחרי שהכריזה על סכסוך עבודה, הודיעה אתמול (שבת) ההסתדרות הרפואית כי כ-20 אלף הרופאים המועסקים בבתי החולים, בקופות החולים ובמרפאות הציבוריות לא ישבתו היום. במכתב ששלחה ההסתדרות לממונה על השכר באוצר, אילן לוין, נכתב כי נכון לעכשיו, אנשיה מתכוונים לנקוט "צעדים ארגוניים" בלבד.

בצל הקיפאון המתמשך במשא ומתן בין נציגי הרופאים למשרד האוצר בנוגע להעלאת שכרם, אמר אתמול לוואלה! חדשות יו"ר ההסתדרות הרפואית (הרי") ד"ר ליאוניד אידלמן, כי אנשי ההסתדרות יתכנסו היום כדי לגבש תכנית פעולה ולהחליט על המשך צעדיהם, אופיים ומשכם. "אנו מקווים כי משרדי הממשלה יתעשתו, ומקווים שלא נצטרך להגיע לכדי שביתה", אמר.

בשלב זה לא ברור מה הכוונה ב"צעדים הארגוניים" שמתכוונת לנקוט הר"י. אידלמן, מצדו, מבהיר כי עדיין נשקלת אפשרות של שביתה, וכי אנשי ההסתדרות נערכים לקראתה באופן מחושב. "בהחלט הפקנו לקחים ולמדנו היטב משביתת העובדים הסוציאליים", אמר, בהתייחסו לשביתה הממושכת שאותותיה הורגשו היטב בקרב נתמכי סעד ורווחה רבים, שנותרו ללא מענה בשבועות שבהם שבתו העו"סים.

"כרוניקה ידועה מראש של יישוב סכסוכי עבודה"

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, הגיב להחלטת הר"י לנקוט "צעדים ארגוניים", ואמר כי "למרבה הצער, נראה שזו כרוניקה ידועה מראש של יישוב סכסוכי עבודה". לדבריו, "ניתן לקיים דיונים רציניים יותר גם ללא שביתה". עוד אמר גמזו כי "מערכת הבריאות היא חוט שמתוח עד קצה קצהו. היא לא תוכל לעמוד בשביתה ארוכה מבלי לפגוע פגיעה קשה בבריאות האזרחים".

שלשום חתמו נציגי האוצר על הסכם שכר חדש עם עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ובכך הוסר איומם לפתוח בשביתה החל מהיום. לפי ההסכם, יקבלו עובדי המשק וכוחות העזר בדרגות הנמוכות תוספת של 10% לשכרם, ובנוסף יקבלו רטרואקטיבית תוספת למשכורת של 7% ומענק חד פעמי של 1,480 שקל. העובדים בדרגות הגבוהות יותר יקבלו תוספת של 8% ותוספת רטרואקטיבית של 5% מאוגוסט 2010.


(עידכון ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully