וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בדרום: "הצד השני אף פעם לא נשאר חייב"

יהושע בריינר ורמי שני

2.4.2011 / 13:12

חשש ביישובי הדרום מסבב הסלמה נוסף, לאחר חיסול חוליית חמאס שתכננה ע"פ מערכת הביטחון לחטוף ישראלים בפסח. עד כה לא הועברו הנחיות ליישובים, אך ההערכה היא שהתקיפה תגרור תגובה

גורמים במערכת הביטחון מספרים כי חוליית חמאס חוסלה הלילה (שבת) בעקבות מידע מודיעיני קונקרטי לפיו חבריה התכוונו לחטוף ישראלים מסיני לקראת פסח, ומשם להעבירם בסיוע גורמים מקומיים דרך אחת ממנהרות ההברחה אל תוך רצועת עזה. בצה"ל ובשב"כ יודעים על התארגנויות לבצע פעולה במתווה זה במהלך השנתיים האחרונות, ובשל כך אף פרסם בעבר המטה ללוחמה בטרור אזהרות מסע חוזרות ונשנות מפני נסיעה לסיני.

כעת מעריכים בצה"ל כי התקיפה המשותפת הלילה של שב"כ וחיל האוויר לא תעבור בשתיקה מצד הארגונים ברצועה. לא מן הנמנע כי חמאס ישוב לנסות ולפגע ביישובי הדרום, כפי שעשה בשבת לפני שבועיים, אז נורו קרוב ל-50 פצצות מרגמה, במה שניתן להגדיר כפעם הראשונה שבה חמאס פעל באופן גלוי נגד ישראל מאז סיום מבצע עופרת יצוקה.

סיבוב ההסלמה הקודם בדרום, החל להתגלגל לאחר שצה"ל פגע בשני אנשי חמאס זוטרים יחסית במחנה אימונים על אדמות ההתנחלות נצרים. לפיכך, החיסול הלילה עלול בהחלט להוביל לסבב הסלמה נוסף, כשהפעם חמאס ניתן את הטון לצד הג'יהאד האיסלמי, שמנסה גם כך למשוך בחודשים האחרונים את חמאס בחזרה אל 'מעגל ההתנגדות' נגד ישראל.

בנוסף, פרישת מערכת 'כיפת ברזל' בדרום במסגרת ניסוי מבצעי, והסיקור התקשורתי הנרחב לה זכתה המערכת, עשויים להוביל לניסיונות של הארגונים בעזה לבחון את יכולותיה. בהקשר זה יצוין כי כיפת ברזל לא הוכרזה עדיין כמבצעית לחלוטין.

"כבר היינו בסרט הזה"

עד כה לא קיבלו היישובים בעוטף עזה והערים בדרום התרעות לירי רקטות או טילים, אולם גם הם מעריכים כי האירוע הלילה מקרב לסבב הסלמה נוסף. "אנחנו כבר למודי ניסיון ויודעים שבפינג פונג הזה, ברגע שיש אירוע בצד אחד, הצד השני לא נשאר חייב", אומרים בנגב המערבי, "כבר היינו בסרט הזה יותר מדי פעמים".

רכזי הביטחון ביישובים נקטו באופן עצמאי במספר פעולות ובדקו את תקינו מערכות הכריזה וההתראה על מנאת שיוכלו לעדכן את התושבים במהירות על כל אירוע חריג. "הוחלט לנקוט במשנה זהירות לאור האפשרות שתהיה תגובה פלסטינית, אמר גורם באחד היישובים".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בתגובה לחיסול כי "זהו המשך למדיניות הרצח והפשע של ישראל". ברהום קרא למדינות הערביות והאיסלמיות לקבל החלטות ברורות שירתיעו את ישראל, ויביעו סולידריות עם סבלו של העם הפלסטיני, לדבריו. כמו כן, ברהום קרא לממשל האמריקאי להפסיק את תמיכתו הכלכלית והצבאית ב"ממשלת הכיבוש". הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי "הפשע הוא הסלמה מסוכנת וכי ישראל תישא בתוצאות למעשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully