וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ההרוגים בתקיפת צה"ל: בכיר בחמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.4.2011 / 10:19

הפלסטינים מדווחים כי איסמעיל לבד, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, נהרג בתקיפת צה"ל ברצועה הלילה. לבד היה מעורב בתכנון פיגועים בישראל, והיה חלק מחוליה שתכננה לחטוף ישראלים בפסח

איסמעיל לבד, בן 33, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרג הלילה (שבת) בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לבד, המכונה "אבו-ג'עפר", הוא תושב מחנה הפליטים שאטי, ונחשב גם למקורב ביותר למפקדיה הבכירים של הזרוע. לפי הדיווחים, בעבר ניסתה ישראל לחסל אותו, אך הוא נפצע בלבד. כמו כן, הפלסטינים מדווחים כי בתקיפת צה"ל נהרגו גם אחיו של לבד, עבדאללה, וכן פעיל חמאס נוסף בשם מוחמד אבו-דאיה, תושב השכונה זיתון בעיר עזה.

מכוניתו של איסמעיל לבד, פעיל חמאס, שחוסל ברצועת עזה ע"י צה"ל. AP, AP
תכננו לחטוף ישראלים בפסח/AP, AP

לבד היה עצור בעבר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, ואף שימש כמאבטחו האישי של בכיר חמאס, עבד אל-עזיז א-רנטיסי, שחוסל על ידי ישראל. במשך שנים היה לבד מבכירי המבוקשים על ידי ישראל. על פי הדיווחים, זו ניסתה כאמור להתנקש בחייו מספר פעמים, האחרונה שבהן במהלך מבצע "עופרת יצוקה" לפני כשנתיים. ביתו של לבד נהרס כליל בתקיפה זו, אך הוא עצמו נפצע קלות בלבד. לבד היה אחד המקורבים לבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, בהם עדנאן אל-רול, סוהייל אבו-נחל וסעד אל-עראביד. כמו כן, על פי הדיווחים הוא היה מעורב בתכנון פיגועים רבים בישראל.

כוחות צה"ל תקפו כאמור הלילה בעזה, במטרה לפגוע בחוליית חמאס שתכננה לחטוף אזרחים ישראלים במהלך הפסח בישראל ומחוץ לה, כולל בחצי האי סיני. מדובר צה"ל נמסר כי "בתום פעולה משותפת של צה"ל ושב"כ, הופצצה מהאוויר חוליית טרור של ארגון חמאס בדרום הרצועה. זוהתה פגיעה בחוליה". עוד נמסר כי "ישראל לא תשלים עם פעולות טרור או ירי לעברה. צה"ל ימשיך להגיב בנחרצות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ישראל תישא בתוצאות"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מלבד שלושת ההרוגים, אדם נוסף נפצע קשה באירוע. לפי הדיווחים, הופצצה מן האוויר מכונית טויוטה לבנה שנסעה סמוך לחאן יונס, וגופותיהם של המתים הגיעו לבית החולים "כשהן חרוכות לגמרי מעוצמת הפיצוץ".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בתגובה לחיסול כי "זהו המשך למדיניות הרצח והפשע של ישראל". ברהום קרא למדינות הערביות והאיסלמיות לקבל החלטות ברורות שירתיעו את ישראל, ויביעו סולידריות עם סבלו של העם הפלסטיני, לדבריו. כמו כן, ברהום קרא לממשל האמריקאי להפסיק את תמיכתו הכלכלית והצבאית ב"ממשלת הכיבוש". הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי "הפשע הוא הסלמה מסוכנת וכי ישראל תישא בתוצאות למעשיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully