וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בסיור בדרום: "מפתחים מערכות הגנה נוספות"

רמי שני

31.3.2011 / 12:00

במהלך סיור במערכת האיכון של סוללת "כיפת ברזל" שנפרשה בדרום, הבהיר שר הביטחון כי לאויבי ישראל יכולת "לפגוע בעומק השטח". מפקד חיל האוויר: "מקווים שתישאר ללא עבודה"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר הביטחון, אהוד ברק, סקר היום (חמישי) את מערכת האיכון של סוללת "כיפת ברזל" שהוצבה בתחילת השבוע בדרום וגילה כי ישראל מפתחת מערכות הגנה חדשות. "אל כיפת ברזל תצטרף בעוד מספר שנים מערכת 'שרביט קסמים' (הידועה גם בשם "קלע דוד". ר"ש) וכן טיל שאני קורא לו 'סופר חץ' (טיל חץ מדגם מתקדם. ר"ש), שיצטרף בשנים הקרובות למערכות ההגנה וביחד עם החץ הוותיק אנחנו נגיע להגנה מסיבית ביותר של המדינה".

ברק התייחס לאיומים כלפי ישראל והסביר כי בשונה משנים עברו, לאויבי ישראל ישנן יכולות לפגוע בעומק המדינה. "במלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון הראשונה, לא היתה לצד השני אפשרות לפגוע באופן מסיבי באזרחי המדינה בעומק מדינת ישראל. היום היכולת הזאת ישנה והיא יכולה לפעול לא רק בזמן לחימה אלא גם בעת שיגרה", אמר שר הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, שכיפת ברזל תחת אחריותו, אמר בסיור כי מדובר בסוללה הראשונה בעולם שאמורה להתמודד עם ירי טילים ורקטות. "אנחנו הולכים פה על מים בלתי חקורים, כי אנחנו הראשונים בעולם שמיישמים סוג לחימה של טילים נגד טילים. המערכת היא מרכיב חשוב בזרוע ההגנה של מדינת ישראל ואנחנו סומכים על מערך ההגנה האווירית שלנו, שעבר שינוי משמעותי מאוד עם הכניסה לעולם הזה ואנחנו מקווים כמובן שהוא יישאר ללא עבודה".

בתשובה לשאלה בדבר אפשרות של שיבוש המערכת ביום מעורפל, כפי ששרר היום באזור באר שבע אמר מפקד חיל האוויר, כי הוא אינו רוצה לפרט לגבי משתנים שיכולים להשפיע על ביצועי המערכת. "למערכת יש מגבלות, היא גם לא תיתן הגנה מלאה, צריך להכיר את העובדה הזאת", אמר נחושתן שהוסיף כי ישראל נמצאת "בתחילת הדרך של ההגנה הרב שכבתית כנגד טילים ורקטות".

מערכת כיפת ברזל בבאר שבע. אלברטו דנקברג
"אנחנו הולכים פה על מים בלתי חקורים". מערכת כיפת ברזל סמוך לבאר שבע/אלברטו דנקברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully