וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרתם להזיז את השעון שעה אחת קדימה?

רואים את האור: בשעה 2:00 לפנות בוקר, הזיזו אזרחי ישראל את מחוגי השעון שעה אחת קדימה, הפסידו שעת שינה – אך הרוויחו שעה נוספת של אור. שעון הקיץ יימשך השנה 185 ימים

שעון הקיץ נכנס הלילה (שישי) לתוקפו. בשעה 2:00 לפנות בוקר, הזיזו אזרחי ישראל את מחוגי השעון שעה אחת קדימה, הפסידו שעת שינה – אך הרוויחו שעה נוספת של אור. שעון הקיץ יימשך השנה 185 ימים, ויסתיים ב-2 באוקטובר בשעה 2:00, אז ישוב שעון החורף ועמו החשיכה המוקדמת.

עיקר הדיון מדי שנה נסוב באופן מסורתי בנושא משכו הקצר יחסית של שעון הקיץ. מסקר שערכה בשנה שעברה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל "גיאוגרין" מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, עולה כי הוצאות השימוש בתאורה בתקופת שעון החורף בלבד, עולות למשק הישראלי 55 מיליון שקלים מדי שנה. על פי הסקר, זולת עלויות החשמל, צפוי לשוק התעסוקה נזק מצטבר של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מירידת תפוקת העובדים בשל העובדה ששעות היום מתקצרות. כמו כן הזהירה ד"ר דגני כי בשל ההפחתה בשעות האור, יש סיכון לעלייה במספר תאונות הדרכים.

המעבר לשעון חורף מתבצע בישראל בשלב מוקדם יחסית לשאר מדינות העולם לקראת צום יום כיפור, בגלל לחץ שמופעל מצד גורמים חרדים. הדבר מעורר ביקורת חריפה בקרב הציבור החילוני, ומדי שנה מופצות עצומות שונות הקוראות להאריך את שעון הקיץ – או להנהיג אותו לאורך השנה כולה. בשנה שעברה, חתמו 210 אלף ישראלים על עצומה אינטרנטית, שקראה לשר הפנים אלי ישי לבטל את שעון החורף.

ובינתיים, ברוסיה, הוחלט בימים האחרונים לבטל לחלוטין את שעון החורף. הנשיא דמיטרי מדבדב, הסביר את הצעד באומרו כי הטלטלה במעבר שעון הקיץ לשעון החורף גורמת נזק בריאותי לאזרחי רוסיה, המתקשים להסתגל לשינוי. ואכן, כמה מחקרים רפואיים כבר הוכיחו כי סמוך למועד הזזת השעון, יש עלייה במקרי התקפי הלב – ואף יותר מקרי התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully