וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת אבו סיסי: אין לו קשר לגלעד שליט

30.3.2011 / 10:23

בתגובה לפרסום ב"דר שפיגל", לפיו המהנדס הפלסטיני הובא לישראל על מנת לספק מידע על גלעד שליט, אומרת עורכת דינו כי למרשה אין כל קשר לחטיפה. "אין לו שום קשר או מידע בנוגע לשליט"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

דיראר אבו-סיסי, המהנדס הפלסטיני שנחטף בחודש שעבר באוקראינה ומוחזק כעת בישראל החזיק ככל הנראה מידע אודות מקום הימצאו ברצועת עזה של החייל החטוף גלעד שליט – כך מדווח הבוקר (רביעי) ה"דר שפיגל" הגרמני שציטט מקור מודיעיני שביקש להישאר בעילום שם. על פי מקור נוסף, "אם המוסד (שלכאורה חטף את אבו-סיסי) יוצא לפעולה כזאת וחוקר את האיש במשך שישה שבועות, אז כנראה יש בידיו מידע שישראל מאוד רוצה".

הארכת מעצר לדיראר אבו-סיסי, מהנדס פלסטיני שנחטף באוקראינה על ידי המוסד, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
מחזיק במידע על שליט? אבו-סיסי בביהמ"ש בישראל/נמרוד סונדרס

"אבו סיסי מכחיש כל קשר לגלעד שליט, אין בידיו כל מידע בקשר לחייל החטוף והוא גם לא קשור לחמאס" - כך אמרה הבוקר פרקליטתו, עו"ד סמדר בן נתן. "יכול להיות שלחוקרים יש מידע שלי אין, אבל אם אכן יש מידע כזה, הוא לא נכון. יכול להיות שהם פשוט חסרי אונים והם שמים את היד על כל מי שהיה בתפקיד כלשהו ברשות". עוד טוענת בן-נתן, כי אבו-סיסי עובר חקירות קשות, ומופעלים עליו לחצים רבים. "הוא עייף ומתוסכל, והוא לא מבין למה עצרו אותו". מחר שוב יובא אבו סיסי לבית המשפט, כאשר ההערכה היא שתוגש הצהרת תובע בעניינו.

בשבוע שעבר, הודתה לראשונה מדינת ישראל כי היא מחזיקה באבו-סיסי, בן 42, לאחר שבמשך ימים רבים פורסם בתקשורת הזרה שהוא נחטף בעת שנסע ברכבת באוקראינה. בדיון שהתקיים לפני כשבועיים בבית משפט השלום בפתח תקווה, התקבלה החלטה להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה, אך השופטת ליה לב-און אסרה לפרסם פרטים נוספים על נסיבות מעצרו. הסרת הצו באופן חלקי נעשתה לבקשת האגודה לזכויות האזרח בישראל.

ורוניקה אבו-סיסי, אשתו של המהנדס הפלסטיני שנעלם באוקראינה. רויטרס
אשתו של אבו סיסי מציגה את תמונתו/רויטרס

המרכז הפלסטיני לזכויות אדם בעזה פרסם ימים לאחר פרסום הפרשה פרטים חדשים על אודות נסיבות היעלמותו של אבו-סיסי. לטענת הארגון, גם עורך דין מטעמו נפגש עם אבו-סיסי, שמסר לו כי ב-19 בפברואר עלה על רכבת מחרקוב לקייב, על מנת להיפגש עם אחיו, אותו לא ראה זה זמן רב, ושם נחטף.

בארגון מסרו עוד כי אבו-סיסי סיפר שבמהלך הנסיעה ברכבת, נכנסו לקרון בו נסע שלושה אנשים, שניים מהם לבושים במדי צבא, וביקשו ממנו להציג בפניהם את דרכונו. כשסירב, הם איימו עליו ולקחו את הדרכון בכוח. השלושה הורידו אותו מהרכבת בכוח בתחנת פולטבה, אזקו אותו ושמו כיסוי על ראשו.

בהמשך תיאר המהנדס כי הוסע לקייב, שם הוחזק בדירה בה שהו שישה אנשים נוספים, שהציגו את עצמם כאנשי מוסד. אבו-סיסי הוסיף כי "אנשי המוסד", לכאורה, חקרו אותו, ובהמשך העלו אותו על טיסה שארכה בין ארבע לחמש שעות, שיעדה לא ברור לו. כ-30 דקות לאחר הנחיתה, הוא הועלה על טיסה נוספת, שארכה כשעה, ויעדה היה ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully