וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס וחמק מעונש: "זקן שמת לא מעניין איש"

30.3.2011 / 7:00

שלוש שנים לאחר התאונה בה נדרס למוות יצחק רייכמן בן ה-87 מגבעתיים, תעתור משפחתו לבג"ץ נגד ההחלטה להאשים את נהג המונית שפגע בו בנהיגה ללא רישיון בלבד. "אבסורד בלתי רגיל"

בבוקר יום חמישי אחד בחודש אפריל, לפני שלוש שנים, יצא יצחק רייכמן בן ה-87 מביתו בגבעתיים. הוא צעד במסלולו הקבוע, זרק את העיתון הישן לפח המחזור והתכוון לחצות את רחוב כצנלסון בדרך למכולת. אולם, כשחצה את רחוב כצנלסון התרחשה הטרגדיה. נהג מונית, שנסע ללא רישיון בתוקף, פגע בו בעוצמה. רייכמן שכב במשך חודש בבית החולים עד שמת מפצעיו. לפני כשלושה שבועות, כמעט שלוש שנים לאחר התאונה הקטלנית, הוגש כתב אישום נגד הנהג הדורס - בגין נהיגה ללא רישיון. בני משפחתו של רייכמן מתכוונים לעתור היום (רביעי) לבג"ץ בדרישה לחייב את הפרקליטות לפתוח מחדש את התיק, ולהגיש נגד הנהג כתב אישום בגין גרימת מוות.

ההחלטה על סגירת התיק התקבלה לאחר שהנהג הפוגע טען שרייכמן חצה את הכביש בין פח זבל למכונית חונה, ולא במעבר החצייה, וכאשר הבחין בו ניסה לסטות מהדרך אך ללא הצלחה. בפרקליטות סברו כי העובדה שאחת מנעלי הבית של רייכמן נמצאה כשישה מטרים ממעבר החצייה מחזקת את הטענה הזאת. זאת בניגוד לחוות דעת בוחן התנועה המשטרתי, שקבע כי התאונה אירעה במעבר החצייה עצמו, שם נמצאה הנעל השנייה.

"אין בהימצאות אחת הנעליים על מעבר החצייה כדי לקבוע כי שם אירע האימפקט", נכתב בתשובת הפרקליטות לערעור שהגישה המשפחה נגד ההחלטה. "סביר להניח, שהנעל 'עפה' כתוצאה מהאירוע; כאמור, הנעל השנייה נמצאה במרחק של כשישה מטרים ממעבר החצייה, ואם ניקח את מיקום הנעל כמיקום התאונה, ניתן באותה מידה לקבוע כי מקום ההתנגשות היה במפרץ החניה". בפרקליטות הגיעו למסקנה כי התאונה היתה בלתי נמנעת, ודחו את הערעור. יצוין, כי ביום שבו נדחה הערעור, נשלח מכתב דחוף למשטרה, בה נכתב כי במסגרת הערער התברר כי התיק נגנז ולא הוגש כתב אישום בגין נהיגה ללא רישיון, ויש למצות את ההליכים בעניין בטרם יחלוף מועד ההתיישנות.

"לא ייתכן שהנהג מסתובב חופשי"

התשובה הזאת לא מספקת את בני המשפחה. בבג"ץ, שיוגש באמצעות עורכי הדין עמיקם הדר, חדוה שפירא ויערה רשף, נכתב כי ההחלטה על סגירת התיק היא בבחינת פרס לנהג שלא מכבד את החוק. עו"ד הדר משווה בין הנהג, שנסע ללא רישיון, לאדם שמסתובב עם אקדח ללא רישיון וגורם למותו של אדם אחר. בעתירה נטען כי הפרקליטות שגתה כשקיבלה את גרסת הנהג, וכי ההחלטה על סגירת התיק מנוגדת לאינטרס הציבורי ובצורך להיאבק בתאונות הדרכים.

"אדם זקן שמת לא שווה התייחסות כנראה. הם סגרו את התיק למרות שהדברים היו ברורים", אומרת אסתר פוסטר, בתו של רייכמן. "אני לא מבינה במשפט, אבל זה נראה לי אבסורד בלתי רגיל שיש חוות דעת של המשטרה ואנשים שסיפרו כיצד אבי נפגע, אבל הפרקליטות מעדיפה להאמין לגרסה של נהג שנוסע בשלילה ולא למשטרה", אמרה פוסטר.

בתי המשפט אינם נוטים בדרך כלל להתערב בהחלטות הפרקליטות, אולם בני המשפחה מקווים בכל זאת שהתיק יגיע לבית משפט, ושם יתברר מה באמת קרה באותו בוקר. "לא מעניין אותי מה העונש שלו, אבל אני רוצה שהבן אדם הזה יורשע בהריגה ושישללו לו את הרישיון ושהוא לא יפגע באחרים", אומרת פוסטר. "לא ייתכן שהוא מסתובב חופשי כאילו לא קרה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully