וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה מתנחלים נעצרו בעימות עם המשטרה ליד שכם

30.3.2011 / 0:46

במהלך ביצוע מעצר במאחז גבעת רונן שמדרום לשכם, תקפו מתנחלים את כוחות המשטרה ופרץ עימות אלים. המתנחלים יידו אבנים וניפצו שמשות ו-9 מהם נעצרו. "היישוב נראה כמו שדה קרב"

עימות התפתח הערב (שלישי) במאחז גבעת רונן שמדרום לשכם, כאשר כוחות משטרה גדולים פשטו על המאחז על מנת לבצע מעצר, כך דיווחו מתנחלים מהמאחז. תשעה מהמתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים, הפרעה לשוטר וגרימת נזק לניידת משטרה. כל החשודים הועברו להמשך טיפול למרחב שומרון.

לדברי המשטרה, המתנחלים שברו את שמשות הרכב בו הגיעו השוטרים בכדי לעצור את אחד התושבים לחקירה. לאחר מכן, לטענת המתנחלים, החליטה המשטרה לבצע "תג מחיר" כאשר הכוחות החלו לפעול באלימות קשה כלפיהם, הכו אותם, השליכו רימוני הלם. כמו כן, המשטרה פרצה לבתים, כאשר מנגד המתנחלים יידו לעברם אבנים - כך לדברי המתנחלים.

עוד נמסר מהמתנחלים כי שלושה מהם נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה. "היישוב נראה כמו שדה קרב אחרי התנהגות ברוטלית של המשטרה שפשוט פרצו דרך חלונות לבתים בלי שום סיבה", אמר אחד התושבים.

"במשטרת ישראל מתנהגים כמו חבורת בריונים במסווה של לובשי מדים"

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "במהלך ביצוע צו מעצר אדם הדרוש לחקירה בהתנחלות, עשרות חשודים התגודדו סביב השוטרים, רגמו ניידות באבנים וגרמו נזק כבד, ניקבו את צמיגי הרכבים ותקפו שוטרים. אחד החשודים חטף גז פלפל משוטר והחל לרסס את הכוחות".

בני קצובר, יו"ר וועד מתיישבי השומרון אמר בתגובה למה שבקרב המתנחלים מכנים "הברוטאליות המשטרתית בגבעת רונן", כי "למרבה הצער אנו רואים שוב ושוב ששוטרים במשטרת ישראל מתנהגים כמו חבורת בריונים במסווה של לובשי מדים. השוטרים מרשים לעצמם לבצע פעולות נקם באזרחים ומישהו צריך לשים קץ להתנהגות הברוטאלית של חבורות השוטרים שמחקים פעולות של חבורות רחוב".

ראש המועצה גרשון מסיקה, שהגיע למקום מייד לאחר האירוע, סיפר כי ראה הרס וילדים מפוחדים המתחבאים בארונות. "התנהגות המשטרה נעשתה תוך אטימות מוחלטת. שבועיים אחרי הרצח הנתעב כשכולם עדיין מפוחדים מכל רחש מסביב, מגיעה המשטרה באישון לילה, תוך הטלת פחד על הילדים והתושבים. המשטרה הפגינה יחס משפיל, חסר תבונה. אני מצפה מהמשטרה לעבוד עפ"י חוק, לבוא להזדהות, לדפוק בדלת בהתחלה ולא ישר לפרוץ מהחלונות ולעשות פה בהלה שאנשים לא ידעו אם זה מחבלים או משטרה. ולכן החוסר פרופורציה של המשטרה, פעם אחר פעם, מלמד שיש להם זילות כלפי ההתיישבות וכלפי המתיישבים. הם מסתכלים עליהם כאוייב, יורים עליהם גז מדמיע, רימוני הלם והדבר הוא בלתי נסבל. המשטרה העבריינית הזאת צריכה להפסיק את פעולותיה העברייניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully