וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: פוליטיקאים חלשים נותנים מונופול לחרדים

מוטי לוי

29.3.2011 / 0:23

בכנס בנושא הגיור תקפה יו"ר האופוזיציה את רה"מ ואת החרדים, וטענה כי לא איכפת להם מהקרע שנוצר בעם. "הציבור החרדי חי באופן מסוגר ומתחתן בתוך עצמו"

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני תקפה אתמול (שלישי) את הממשלה ואת החרדים, בכנס "גשר" בירושלים, שעסק בנושא הגיור. ברומזה לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה לבני כי "פוליטיקאים חלשים רוצים להישאר בממשלה בכל מחיר. לכן הגיור ניתן לחרדים כמונופול". בנוסף תקפה בחריפות את הנהגת הציונות הדתית, שזנחה את העיסוק בזהותה היהודית של מדינת ישראל לטובת העיסוק בארץ ישראל.

הכנס בהשתתפותה של לבני, התקיים בבית גשר בירושלים, ועסק בשאלה האם ההלכה היהודית מיושמת כראוי בנושא הגיור. לבני אמרה כי בעיית הגיור תיצור שסע עמוק בחברה בישראל: "רבים מאותם אנשים, שבסופו של דבר ההלכה מונעת מהם להשתלב בחברה הישראלית, ימצאו לעצמם פיתרון חברתי אחר שיצור קרע עמוק בעם. הבעיה איננה רק עם אלו שרוצים להתגייר, אלא גם עם אלו שיבואו עימם במגע בעתיד. לפוליטיקאים החרדים ולרבניהם זה בכלל לא איכפת. הציבור החרדי חי באופן מסוגר ומתחתן בתוך עצמו. הוא לא כמו הציבור הכללי בישראל שנפגש עם אותם 300,000 עולים, שאינם מוכרים בהלכה כיהודים."

לבני הוסיפה עוד ואמרה כי "אינני מתיימרת לחשוב שאני בקיאה בהלכה, אולם אני יודעת שיש אפשרות להקל בתהליך הגיור לא רק מבחינה מנהלית. ישנם רבנים מקילים, כדוגמת הרב חיים אמסלם והרב דרוקמן. אם הם אמרו שיש אפשרות להקל, אזי ישנה אפשרות כזו בהלכה ויש ליטול מהקיצונים את המונופול. הרבנות נשלטת על ידי אנשים בעלי גישה קיצונית שבאופן אבסורדי פסלו באופן רטרואקטיבי גיורים שכבר הוכרו על ידי רבנים אורתודוכסים."

בכנס השתתף גם הרב חיים אירם, מנהל מדור הכנה לגיור במכון ללימודי יהדות, שאמר שיש להוציא רבים מהמערכת שעוסקים כיום בתחום הגיור. "שלא יאמרו שהגישה המחמירה שלהם היא גישתו של השולחן ערוך, כי אין זה נכון, הוא איננו מחמיר בעניין זה." הכנס נערך על ידי עמותת גשר הפועלת מזה שלושים שנה לקרב בין החילונים לדתיים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully