וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הנספים בכרמל: המשטרה ושב"ס טייחו האמת

לאחר פרסום הסרטון שצילם אחד מהנוסעים באוטובוס הסוהרים בכרמל, דקות ספורות לפני שמצאו את מותם בשריפה, טוענים במשפחות הנספים: "הצוערים נהרגו בגלל החלטות שגויות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות משפחת אלקלעי)

זעם בקרב משפחות צוערי השב"ס שנספו באסון הכרמל , בעקבות הפרסום היום (שלישי) של התיעוד מתוך אוטובוס הסוהרים שעלה בלהבות. בתמונות ניתן להבחין בלהבות המשתוללות בכרמל מבעד לחלון, כשהן במרחק של כ- 100 מטרים מהאוטובוס. ברקע נשמעים קולות נסערים של צוערי השב"ס המביטים באסון המתקרב. הסרט הוצג במהלך דיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת, בשל דרישת משפחות כמה מהנספים באסון להימנע מהענקת צל"שים בטרם יפורסם תחקיר על האירוע.

שלמה אלקלעי, אחיו של סגן גונדר רפי אלקלעי שנספה באסון, צפה בסרטון וקרא שלא להעניק לשוטרים שפעלו באסון אותות הערכה, עד שתושלם בדיקת המקרה. "תנו למבקר המדינה להחליט את ההחלטות שלו, ותראו לו גם את הסרט הזה. ישנן עדויות מוקלטות שבלעדיהן התחקיר לא יכול להיות שלם".

בראיון לגלי צה"ל אמר אלקלעי: "כשראינו את הסרטון לראשונה לפני יומיים היינו בשוק. רואים קציני משטרה עוברים על יד האוטובוס, ופשוט עושים את דרכם לניידות, מבלי לתת לסוהרים שום אזהרה או עזרה", הוא אמר "ניתן אף לזהות בשמיים מטוס כיבוי שאיש לא מכוון - אלו דברים שאנחנו דורשים להבין". לדברי אלקלעי, מהסרטון עולה כי ההחלטה לשנות את כיוון הנסיעה של האוטובוס שגויה בעיקרה: "הכבאית שמגיעה מאחורי האוטובוס, מכיוון בית אורן נראית שלמה ואין בה שום פגע. כלומר שהאוטובוס היה יכול לנסוע גם הוא לאותו הכיוון".

"ראיתי את הסרט ולא נרדמתי"

גם עינב ברמי, אלמנתו של צוער השב"ס ירון ברמי שנספה בשריפה, תקפה את המשטרה בעקבות פרסום הסרטון ואמרה לחדשות 2 כי "הם נהרגו בגלל החלטות שגויות של קצינים בכירים בשב"ס ובמשטרה. מסתירים מאיתנו את האמת. מאז שצפיתי בתמונות אני לא יכולה לישון ואני כל הזמן בוכה. זה היה פשוט מזעזע", אמרה ברמי, "האש הייתה כל כך רחוקה מהאוטובוס כשהם הגיעו ופשוט הפסידו דקות מיותרות על ויכוחים", הוסיפה.

"אני כל פעם מגלה מחדש שהמשטרה והשב"ס רק מטייחים במקום להגיד לנו את האמת. לא עשו תחקיר משטרתי ואחרי ארבעה חודשים הייתי צריכה לראות את הסרטון הזה ששוב חושף את האמת", אמרה ברמי.

דובר המשטרה ודובר מחוז צפון מסרו בתגובה לפרסום הסרט כי "הסרט שהוצג היום במסגרת ועדת הפנים בכנסת על שהתרחש ב"אסון הכרמל", הוצג לכלל המשפחות ולמבקר המדינה במסגרת הצגת ממצאי התחקיר. בנוסף הוצגו תמונות וחומרי חקירה שטרם פורסמו. המשטרה נמנעה עד כה מפרסום התחקיר לבקשת המשפחות, וגם כדי לאפשר לגורמים השונים לסיים את בדיקותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully