וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים ומוסלמים מאוחדים נגד פסטיבל האוכל בי-ם

מוטי לוי

29.3.2011 / 17:45

לצד התנגדות רבנים ופעילים חרדים לפסטיבל האוכל בירושלים בטענה שהוא מגיש "נבלות וטרפות", מצטרפים למאבק גם שייח'ים מוסלמים, המבקרים מכירת האלכוהול למוסלמים באירוע

ח"כ איברהים צרצור (רע"ם-תע"ל) המכהן גם כראש התנועה האיסלמית בישראל, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הפנים ויו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, בו הוא דורש לבטל באופן מיידי את עמדת חלוקת הבירה בפסטיבל האוכל שמתקיים בימים אלה בעיר העתיקה בירושלים. כך נודע לוואלה! חדשות.

בכך מצטרף צרצור לשורה של רבנים ופעילים דתיים וחרדיים שהפגינו ביום ראשון נגד הפסטיבל בטענה שהוא מאכיל את היהודים ב"נבלות וטרפות".

"פנו אליי שיח'ים מוסלמים בתלונות שמוכרים בירה מהחבית לצעירים מוסלמים בשער יפו בדרך למסגדים במתחם אלאקצא", כתב צרצור במכתבו. "אנו רואים בחומרה את הניסיון להפר את הסטטוס קוו בעיר העתיקה, שמהווה פגיעה קשה ברגשותיהם של המוסלמים". צרצור סיים את מכתבו בדרישה "לבטל לאלתר את עמדת הבירה בשער יפו".

"לבטל הפסטיבל לאלתר"

לצד פנייתו של צרצור, אמש עברו בין דוכני הפסטיבל הרב אליהו שלזינגר הממונה על הכשרות בירושלים, והרב יעקב סבאג הממונה על הכשרות הארצית. הם הסירו תעודות כשרות מדוכנים שונים שלטענתם, עשו שימוש בתעודות אף שהם אינם כשרים.

כמו כן, הרב שלמה אבינר, רבה של ההתנחלות בית אל ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, אמר היום בראיון למדור 'רב שיח' בוואלה! חדשות כי "זו שערורייה שמאכילים יהודים אוכל טרף. זה לא משנה אם זה ברובע היהודי, הארמני או המוסלמי, יהודים יאכלו מזה. הכשרות אינה רק עניין תורני - זה גם מאפיין לאומי".

שר הפנים אלי ישי הביע תמיכה מכתבו של ח"כ צרצור. "כשרבני ירושלים זעקו נגד הפסטיבל לא שמעו להם, אולי כעת ישמעו את הדברים של ח"כ צרצור. זה פסטיבל שפוגע ברגשותיהם הדתיים של היהודים, המוסלמים והנוצרים. צריך לבטל אותו לאלתר", אמר השר ישי.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "הפסטיבל מבוסס על מסעדות מקומיות ואופיין נגזר באופן טבעי ממיקומן הפיזי. הפסטיבל וירידי האוכל פונים למגוון אוכלוסיות ותיירים ויאפשרו בחירה מגוונת בהתאם לכך. יש לציין כי הכשרות במקומות ממכר האוכל תסומן לשימוש המבקרים ובאופן טבעי ברובע היהודי יהיה האוכל כולו כשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully