וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: הדקות האחרונות של צוערי שב"ס בכרמל

פנחס וולף

29.3.2011 / 15:40

תיעוד מיוחד מאסון הכרמל נחשף בכנסת: סרטון שצילם אחד מהנוסעים באוטובוס הסוהרים מתעד את האימה שחוו צוערי שב"ס שנלכדו בלהבות בהר, דקות ספורות לפני שמצאו את מותם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות משפחת אלקלעי)

"החלונות התחילו להתפוצץ! אל תגיד לי להירגע. אתם מפריעים לנהג. חבר'ה, חבר'ה, שבו, יש חשמל פה, בואו נהיה בשקט" - כך נשמעים צוערי השב"ס מתוך האוטובוס בכרמל, דקות ספורות לפני שמצאו את מותם בסרט שמתעד את רגעיהם האחרונים.

כמעט ארבעה חודשים לאחר השריפה בכרמל, בה נספו 44 בני אדם, מתוכם 40 סוהרים שהיו בדרכם לפנות את כלא דמון, נחשף היום סרט, שצולם כשתי דקות לפני שהאוטובוס בו היו הסוהרים עלה בלהבות, על ידי אחד הצוערים שניצל מהאסון. בתמונות ניתן להבחין מבעד לחלון בלהבות המשתוללות בכרמל, כשהן במרחק של כ- 100 מטרים מהאוטובוס, כשברקע קולות נסערים של צוערי השב"ס המביטים באסון המתקרב לעברם.

הסרט הוצג במהלך דיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת, בשל דרישת משפחות כמה מהנספים באסון להימנע מהענקת צל"שים בטרם יפורסם תחקיר על האירוע.

דובר המשטרה ודובר מחוז צפון מסרו בתגובה לפרסום הסרט כי "הסרט שהוצג היום במסגרת ועדת הפנים בכנסת על שהתרחש ב"אסון הכרמל", הוצג לכלל המשפחות ולמבקר המדינה במסגרת הצגת ממצאי התחקיר. בנוסף הוצגו תמונות וחומרי חקירה שטרם פורסמו. המשטרה נמנעה עד כה מפרסום התחקיר וזאת לבקשת המשפחות ובנוסף כדי לאפשר לגורמים השונים לסיים את בדיקותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully