וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הזרים ייכבלו למעסיק ולמיקום גאוגרפי?

29.3.2011 / 14:07

ועדת הפנים של הכנסת אישרה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק, לפיה עובדים זרים לא יוכלו לעבור לתחומי אחרים שלא לשמם הם הגיעו לישראל ולא יורשו לעבור למקומות אחרים

עובדים זרים לא יוכלו לעבור לתחומי אחרים שלא לשמם הם הגיעו לישראל ולא יורשו לעבור למקומות אחרים בישראל, מהמקום בו המטופל שלהם שוהה – כך אישרה היום (שלישי) ועדת הפנים של הכנסת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, ברוב של שבעה תומכים מול ארבעה מתנגדים.

הצעת החוק קובעת כי שר הפנים יקבע ברישיון הישיבה של העובד הזר את תחום העיסוק בו הוא יהיה רשאי לעבוד. לאחר התייעצות עם שר הרווחה, שר הפנים רשאי לקבוע תקנות לגבי עובדי הסיעוד, לפיהם העובד יהיה רשאי להיות מועסק בתחום הסיעוד בלבד, כמו גם להגביל את מספר המעסיקים שהוא יוכל לעבור ביניהם. זאת, "למניעת ניצול לרעה של האשרה ורישיון הישיבה שניתנו לעובד הזר", לפי מה שנכתב בהצעת החוק.

עם זאת, ההצעה קובעת כי, "שר הפנים רשאי לאשר לעובד זר או לסוג עובדים זרים לחרוג ממספר המעסיקים שנקבעו בתקנות, בשים לב לחירותו של העובד, שלא ייכפה עליו לעבוד אצל מעסיק". בנוסף, ההצעה קובעת כי בתקנות ששר הפנים יתקן, הוא יוכל לקבוע גם אזורים גיאוגרפים שרק בהם ניתן יהיה להעסיק את העובדים הזרים.

ויש גם סנקציה: עובד זר שיעבור על התקנות במשך תקופה של שלושה חודשים ללא סיבה מוצדקת, שר הפנים יבטל את רישיון הישיבה שניתן לו, בכפוף לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully