וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בסוריה: הממשלה התפטרה, אסד צפוי לנאום

על רקע המחאה הנמשכת במדינה, קיבל הנשיא בשאר אסד את התפטרות ממשלתו של נאג'י אל-עוטרי. רבבות יצאו הבוקר בדמשק להפגנת תמיכה בנשיא, שעדיין לא ברור מתי יישא את נאומו המיוחל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

המתח בסוריה הולך וגואה: אחר הצהריים (שלישי) דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה כי הנשיא בשאר אל-אסד קיבל את התפטרות שרי ממשלתו, ומינה את ראש הממשלה, נאג'י אל-עוטרי, לראש ממשלת מעבר, שתתפקד עד למינויה של ממשלה חדשה.

ההודעה מגיעה בעקבות דיווח מוקדם יותר בסוכנות הידיעות הצרפתית, שיוחס ל"גורם בכיר בדמשק", לפיו ממשלתו של אל-עוטרי צפויה להתפטר, וכי ממשלה חדשה תושבע בתוך יממה. זאת, כחלק מהניסיון להרגיע את התסיסה נגד השלטונות הנמשכת כבר כמעט שבועיים. המהומות שפרצו בעיר דרעא בדרום המדינה התפשטו בימים האחרונים למוקדים נוספים, ונהרגו במהלכן כבר כמה עשרות בני אדם מאש כוחות הביטחון.

הפגנת תמיכה בבשאר אסד בדמשק בירת סוריה, 29 במרץ 2011. Bassem Tellawi, AP
רבבות בהפגנת תמיכה באסד, הבוקר בדמשק/AP, Bassem Tellawi

במדינה שוררת ציפייה דרוכה לקראת נאום שאמור לשאת הנשיא אסד הערב או מחר, בו יכריז ככל הנראה על רפורמה פוליטית. אתמול אמר סגן הנשיא, פארוק א-שרע, כי אסד צפוי לספק בנאומו "בשורות משמחות לעם הסורי". לפי כמה מההערכות, אסד צפוי להודיע על ביטול חוקי החירום במדינה, התקפים מאז עלה לשלטון אביו, חאפז אל-אסד, ב"מהפכת הקצינים" ב-1963.

בינתיים, עסקו היום שלטונות סוריה במפגן כוח פומבי. עשרות אלפי בני אדם נאספו הבוקר ברחובות דמשק כדי להביע תמיכה בשלטון, נופפו בדגלי סוריה ובתמונותיו של אסד.

עדכון ראשון: 11:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully