וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפן: הטעויות במדידת הקרינה "בלתי נסלחות"

הממשלה זועמת על חברת החשמל, ואילו העם זועם על הממשלה: 60% לא מרוצים מתפקודה במשבר. בעוד מניין ההרוגים והנעדרים מגיע ל-27,000, מחפשים היפנים ניצני תקווה בפריחת הדובדבן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ההמשבר הגרעיני ביפן לא מראה סימני דעיכה, ונדמה כי הזעם והבלבול במדינה רק הולכים גוברים. יום אחרי שחברת החשמל של טוקיו, TEPCO, המפעילה את תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י", הודיעה בטעות כי בתחנה נמדדה קרינה של פי עשרה מיליון מהרגיל במקום פי מאה אלף, הביעה הממשלה ביפן זעם כלפי הטעות.

"בהתחשב בכך שניטור מדויק של רדיואקטיביות הוא מפתח מרכזי לשמירה על בטיחות, טעויות מסוג זה הן בלתי נסלחות לחלוטין", אמר מזכיר הממשלה, יוקיו אדאנו. "הממשלה הורתה ל-TEPCO לא לחזור על הטעות הזו יותר".

חיפושים אחר ניצולים מהצונאמי בעיר מינמימוסה, מחוז פוקושימה, יפן, 28 במרץ 2011. רויטרס
חיפושים נמשכים אחרי ניצולים בעייר מינאמיסומה שבמחוז פוקושימה, היום/רויטרס

היום, מקור הדאגה העיקרי בפוקושימה הוא מים רדיואקטיביים ביותר שנמצאו מחוץ לכור מספר 2 בתחנה, לאחר שעד היום היו מים כאלו רק בתוך הכורים. "הקרינה כנראה באה ממוטות הדלק שהותכו באופן זמני ובאו במגע עם מי הצינון", הסביר אדאנו."ההמסה לא הייתה רציפה". ככל הנראה, המים דלפו החוצה מהכור דרך מנהרה תת קרקעית.

המשבר הגרעיני המתמשך והמסרים הסותרים מהממשלה מצליחים להכעיס את אזרחי יפן. על פי סקר שפורסם היום, 60% מהציבור ביפן אינם מרוצים מטיפול הממשלה במשבר, וכמעט שני שלישים מהציבור סבורים שראש הממשלה נאוטטו קאן אינו מפגין מנהיגות מספקת.

צילומי תקריב של ההרס והשריפה בכור מספר 4  בתחנת פוקושימה, יפן, 27 במרץ 2011. רויטרס
צילום תקריב חדש של ההרס והקיטור העולה מכור מספר 4 בתחנה/רויטרס

במרכזי הפינוי מאשימים את הממשלה בחוסר רצינות. "הם אומרים שזה אסון טבע, אבל ההכנות שלהם לגרוע מכל אינן רציניות מספיק", אמר לרויטרס מסמורי קוהיאמה, שפונה מביתו במחוז פוקושימה. "שבמובן הזה, זה אסון שנגרם בידי אדם".

בתוך כך נמשכת כל העת גם ההתמודדות עם נזקי אסון הצונאמי, ועם הכמות האדירה של הרוגים ונעדרים בצפון-מזרח המדינה, כשהאומדן העדכני עומד על יותר מ-10,000 הרוגים ועוד כ-17,000 נעדרים - וממשיך לטפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully