וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי שליט: "חוק האסירים" - רק לאחר שחרור גלעד

28.3.2011 / 14:00

סבו של החייל החטוף גלעד שליט פנה לח"כ דני דנון, שיזם את "חוק שליט" להגבלת זכויותיהם של האסירים הביטחוניים, וביקש לשנות את שם החוק - וליישמו רק אחרי שחרורו של גלעד מהשבי

משפחתו של החייל השבוי בעזה, גלעד שליט, מתנגדת לחוק הקרוי על שמו, המבקש להגביל את זכויותיהם של האסירים הביטחוניים. בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת הפנים של הכנסת, חשף יוזם הצעת החוק, חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) כי צבי שליט, סבו של החייל, פנה אליו - ודרש לשנות את שם החוק, וביקש כי החוק ייכנס לתוקף רק לאחר שגלעד ישוחרר.

התקנות המוצעות זכו לכינוי "חוק שליט", מכיוון שנועדו להחמיר את תנאי מאסרם של העצירים הפלסטינים הכלואים בישראל ולמנוע מהם זכויות שונות, בין היתר ביקורים מצד בני משפחותיהם. זאת, במחאה על כך שחמאס אינו מתיר לארגונים הומניטריים לבקר אצל גלעד שליט, השבוי בעזה.

יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת דוד אזולאי (ש"ס), התנגד בתוקף לבקשתו של צבי שליט לדחות את מועד יישום החוק. "לא נעשה זאת בשום אופן", אמר, "אני לא רואה שום קשר למצבו או לשחרורו של גלעד שליט". עם זאת, הבהיר אזולאי שהוא מביע תקווה לשחרורו של שליט במהרה, ללא קשר להצעת החוק.

שאר חברי הוועדה הביעו תרעומת על "התנאים העודפים" להם זוכים, לטענתם, מחבלים הכלואים בבתי סוהר בישראל. טרם שהובאה בפני חברי הוועדה התנגדותו של צבי שליט, אמר ח"כ יריב לוין (ליכוד), יוזם נוסף של הצעת החוק, כי "אסירי חמאס חיים בתנאי לוקסוס של חמישה כוכבים, וזה חייב להיפסק. יש לעשות הכל כדי לקדם את הצעת החוק ולהפעיל מנוף לחצים לשחרורו של שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully