וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין קראו לזועבי בבג"ץ: "לכי לקדאפי"

טרם הדיון בעתירתה נגד שלילת זכויותיה הפרלמנטריות, נרשם עימות בין ח"כ זועבי לפעילי ימין. הפעילים קראו לעברה קריאות נאצה: "מחבלת, לכי לקדאפי"

עימות קולני נרשם בצהרים (שני) לפני דיון בעתירה שהגישה ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לבג"ץ נגד ההחלטה לשלול את זכויותיה הפרלמנטריות בגין השתתפותה במשט הטורקי לרצועת עזה. פעילי ימין שהגיעו למקום, בהם ח"כ מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, קראו לעבר זועבי "מחבלת, תחזרי לחבר שלך קדאפי", וכן כינו אותה "מרגלת".

זועבי מצדה אמרה כי "אני מרגישה הכי נוח במולדת שלי", והוסיפה כי "אנחנו רואים כאן רדיפה פוליטית והסתה. הקונצנזוס הימני בכנסת מנסה להעניש אותי ולא לאפשר לי את חופש הביטוי".

בעתירה, שהוגשה יחד עם ארגון "עדאלה" והאגודה לזכויות האזרח, נטען כי הכנסת חרגה מסמכותה ופעלה בניגוד לחוק החסינות אשר אוסר על פגיעה בחסינותו ובזכויותיו של חבר כנסת בגין פעילות פוליטית.

העותרים טענו עוד, כי שלילת זכויותיה של ח"כ זועבי יוצרת תקדים מסוכן, המאפשר לנציגי הרוב בכנסת "להעניש" ח"כים המייצגים את המיעוט, בניגוד לתכלית העיקרית של החסינות - הגנה על חופש הפעולה הפוליטי של כלל נציגי הפרלמנט, באופן שווה. "התקדים הזה עלול לקעקע את הזכות לחופש ביטוי פוליטי והזכות לשוויון של נציגי המיעוט, והמיעוט הלאומי בפרט", נטען בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully