וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: נשים חשות זקנות בגיל 29, גברים - ב-58

לפי הסקר שפורסם בבריטניה, הסיבה העיקרית להופעת תחושת זיקנה אצל נשים היא "הידלדלות" של איברים בגוף, ואילו גברים מתחילים לחוש שהם מעבר לשיא בעקבות כישלון בתפקוד בחדר המיטות

גם בשנת 2011, הדימוי העצמי של נשים עדיין תלוי במידה רבה במראה החיצוני ובאידאל היופי והנעורים - הרבה יותר מדימויים העצמי של גברים. כך משתמע מסקר שתוצאותיו פורסמו השבוע ב"דיילי מייל" הבריטי, שמצא כי נשים מתחילות לחוש זקנות כבר בגיל 29 בממוצע - בדיוק מחצית הגיל שבו גברים מתחילים לחוש כך, 58.

הסקר, שנערך על ידי רשת בתי הלוויות בבריטניה, מצא עוד כי הסיבה הנפוצה ביותר לתחושת זיקנה אצל נשים היא "הידלדלות" של איברים מסוימים בגוף (או כמו שהדבר מכונה בסקר - "צניחה של הנכסים"). כ-50% מהנשים דיווחו כי החלו לחוש "זקנות" לראשונה כשהבחינו כי תהליך כזה מתחיל אצלן, במקרים רבים בעקבות לידה. עוד כרבע אמרו כי החלו לחוש בזיקנה הממשמשת ובאה כשגילו את השערה הלבנה הראשונה. עבור עוד 10%, היו אלו הקמטים הראשונים שבישרו את בוא הזיקנה, ועוד 3% סיפקו סיבה מקורית יותר: הן החלו לחוש זקנות ביום שבו גילו כי הן מתנהגות כמו אמא שלהן.

אצל גברים, לעומת זאת, הסיבה הנפוצה ביותר לתחושת זיקנה היא שונה לחלוטין: כשני שלישים דיווחו כי החלו לחוש זקנים בפעם הראשונה שבה לא הצליחו לתפקד בחדר המיטות. עוד 22% טענו כי התחוור להם שהזיקנה קפצה עליהם כשישבו בבאר והמוזיקה הייתה רועשת מדי עבורם.

"נשים מתחילות לתפוש עצמן כזקנות כשהן כבר לא מרגישות 'טרנדית' ואופנתיות", פירשה עבור העיתון את תוצאות הסקר הפסיכולוגית ד"ר קרי קופר מאוניברסיטת לנקסטר. "גברים, לעומת זאת, לא צריכים להיראות טוב. זה לא ממש מדאיג אותם. הם עסוקים יותר בענייני קריירה, ומתחילים לחוש זקנים רק כשהם מתקרבים לגיל הפרישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully