וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: אשה פיליפינית ובנה הפעוט גורשו מהארץ

28.3.2011 / 9:35

האשה נעצרה יחד עם חברתה בשבוע שעבר בתל אביב. למרות מחאת ארגוני זכויות אדם, היא הוחזקה במתקן מעצר בנתב"ג עד שלבסוף גורשה. משטרת ההגירה: "האשה עבדה באופן לא חוקי"

אשה פיליפינית הוטסה אמש (ראשון) חזרה לארצה, יחד עם תינוקה בן השמונה חודשים בהסכמתה המלאה, כך נמסר על ידי רשויות ההגירה. חברתה, שנעצרה יחד עם בנה בן השנה וחצי עדיין נמצאת במעצר במתקן המשמורת בנתב"ג, אם כי בנה שוחרר.

שתי הנשים נעצרו בשבוע שעבר ברחוב הקונגרס בתל אביב במסגרת פעילות שוטפת של רשות ההגירה. חברתן סיפרה כי "לפתע ירדו מהאוטובוס ארבעה אנשים מרשות ההגירה והציגו בפנינו את התעודות. אני חדשה בישראל והראיתי להם את ויזת התייר. כאשר האימהות לא הציגו את דרכוניהן, הם לקחו אותן והכניסו אותן לרכב של רשות ההגירה. הן ניסו לומר להם שהן שכחו את הדרכונים בבית".

בעקבות מעצר השתיים, החריפו פעילי זכויות האדם את המאבק נגד גירוש העובדים הזרים, ועשרות פעילים התכנסו יום למחרת בטרמינל 3 בנמל התעופה, וחילקו מנשרים לנוחתים בארץ. על המנשרים התנוססה תמונתו של התינוק בן השנה וחצי השוהה במתקן המשמורת ששוחרר בינתיים. במנשר נכתב: "ברוכים הבאים לישראל, האם אתם הייתם מוכנים שהילד שלכם יישב בכלא? מעבר לקירות יש ילד עצור".

ארגוני זכויות אדם מוחים כנגד גירוש עובדים זרים בנתב"ג, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
פעילי זכויות אדם מחלקים מנשרים בנתב"ג. "מעבר לקירות יש ילד עצור"/נמרוד סונדרס

ד"ר רמי גודוביץ', פעיל בארגון "ילדים ישראלים" אמר כי "משרד הפנים מנסה להכשיר את הקרקע לגירושי ילדים דרך בחירה במקרים שהם לכאורה מקרים קלים. אנו קוראים לממשלת ישראל להתקין מדיניות הגירה צודקת ומבוססת. המקרה הנוכחי הוא תוצאה של אותו חוסר מדיניות והכשלים הבירוקרטיים שנלווים אליו".

משטרת ההגירה הגיבה על המחאה ומסרה כי "האם והילד בן השמונה חודשים חוזרים לביתם. לאישה הזו יש בפיליפינים בעל וילדה בת 12. אחת מהאימהות הואשמה בישראל בהתעללות במעסיק שלה כשעבדה כאשת סיעוד. שתיהן עובדות באופן לא חוקי בישראל בשנתיים האחרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully