וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד פסטיבל בירושלים: "יאכלו כאן נבלות"

מוטי לוי

27.3.2011 / 17:48

תושבים חרדים ודתיים בירושלים זועמים על כוונת העירייה לקיים פסטיבל אוכל ברחבי העיר העתיקה, בו ייפתחו גם דוכנים של אוכל לא כשר. העירייה: "האוכל ברובע היהודי יהיה כשר"

אחדות יוצאת דופן נרשמת בימים אלה בעיר ירושלים בין קבוצות של חרדים ודתיים לאומיים שמתכוננים למחות היום (ראשון) ובימים הקרובים נגד קיומו של פסטיבל אוכל בעיר העתיקה, אשר נועד, לטענתם, להאכיל את התושבים ב"נבלות וטרפות". דוד וזנה, דתי תושב ירושלים אמר לוואלה! חדשות כי "אני תמכתי בניר ברקת ואני מכבד אותו מאוד, הוא הבטיח לשמור על האחדות של העיר, היום אלך להתפלל בכותל כדי שהוא יוחלף כי הוא כשל".

פסטיבל הטעמים שיחל היום אחר הצהריים, צפוי להימשך עד יום חמישי והוא יתפרס על פני כל הרובעים של העיר העתיקה. לפי פרסומי העירייה, ברובע היהודי יתקיים הפסטיבל בכיכר בית הכנסת החורבה ובמסגרתו "נפתחים לקהל הרחב דוכנים של מטעמים יהודיים וירושלמים". יצוין כי לפי פרסומי העירייה כל הדוכנים ברובע היהודי יהיו כשרים, מה שלא מפריע לתושבים החרדיים להמשיך ולמחות נגד הדוכנים הלא כשרים שיוצבו ברובעים המוסלמי והארמני.

פעיל הימין ויו"ר תנועת ארץ ישראל שלנו, ברוך מרזל, שמתכונן אף הוא למחות נגד קיום הפסטיבל אמר כי "במקום לנצל את היתרונות האמיתיים והעמוקים של ירושלים מנסה ראש העיר להפוך את העיר לחיקוי זול של פריז, אמסטרדם וניו יורק. בכך הוא פוגע בקדושתה ובאוכלוסייה המתגוררת בה". עוד הוסיף מרזל כי "אף אחד לא יבוא לירושלים בשביל הנבלות והטרפות שיש פה, בפעם הבאה אני מציע לניר ברקת שיתמודד לראשות עיריית תל אביב".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "הפסטיבל מבוסס על מסעדות מקומיות ואופיין נגזר באופן טבעי ממיקומן הפיזי. הפסטיבל וירידי האוכל פונים למגוון אוכלוסיות ותיירים ויאפשרו בחירה מגוונת בהתאם לכך. יש לציין כי הכשרות במקומות ממכר האוכל תסומן לשימוש המבקרים ובאופן טבעי ברובע היהודי יהיה האוכל כולו כשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully