וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נתחיל לצמצם את חלקנו במבצע הצבאי בלוב

שר ההגנה האמריקאי גייטס ומזכירת המדינה קלינטון אמרו שארצם תפחית בהדרגה את היקף הכוחות הפועלים בלוב, ותמקד את המאמצים במציאת דרכים להעביר את השליטה מידיו של מועמר קדאפי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ארה"ב תחל לצמצם את חלקה הצבאי במבצע 'שחר האודיסאה' בלוב במהלך השבוע הקרוב . כך אמרו שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס ומזכירת המדינה הילרי קלינטון, בראיון משותף שהעניקו לרשת ABC. "החל מהשבוע הקרוב, נתחיל להפחית את המשאבים שהקדשנו לשם כך", אמר גייטס בראיון שהוקלט בסוף השבוע.

המאמצים האמריקאים יתמקדו כעת במציאת דרכים להעברת השלטון בלוב מידיו של השליט מועמר קדאפי, ולשם כך אף תכונס ביום שלישי ועידה בלונדון. קלינטון, שתיקח חלק בוועידה, אמרה כי "נבחן כיצד נוכל לסייע למעבר השלטוני".

גייטס דיווח כי בעקבות תקיפת המערב, "יכולתו של קדאפי לנייד כוחות משוריינים לא קיימת עוד". השניים אף התייחסו לאפשרות שמשטרו של קדאפי יתפורר מבפנים, ושגורמים המקורבים אליו יפנו נגדו. "יש לנו עוד כלים בארגז מלבד פטישים", אמר גייטס. "אין לזלזל באפשרות שהמשטר עצמו ייסדק".

תומך של קדאפי בבסיס חיל הים הלובי שהופגז על ידי כוחות הקואליציה, טריפולי, 22 במרץ 2011. רויטרס
משטרו מתפורר מבפנים? תומך של קדאפי בבסיס שהופצץ על ידי כוחות הקואליציה/רויטרס

למרות ההצהרות האמריקאיות על חולשת המשטר, מוסיף קדאפי לתקוף את המורדים במדינה. תושבי העיר מיסרטה דיווחו כי כוחותיו של קדאפי חידשו אחר הצהריים את ההתקפות על העיר , המוחזקת בידי מתנגדיו של קדאפי. "מיסרטה תחת מתקפה, וכך גם אזור הנמל בו נמצאים כעת אלפי פועלים. אנחנו לא יודעים אם מדובר בפגזים או פצצות מרגמה", אמר אחד התושבים.

המורדים מצדם עושים מאמץ לבסס את שלטונם באזורים בלוב הנתונים לשליטתם. בכיר בקרב כוחות המורדים דיווח אחר הצהריים כי אנשיו חתמו על הסכם עם קטאר, במסגרתו תשווק יצואנית הנפט מהמפרץ נפט גולמי מערים במזרח לוב שנמצאות בשליטת המורדים. "המשלוח הבא שלנו יצא תוך פחות משבוע", דיווח עלי טרחוני, שממונה על ענייני הכלכלה והנפט מטעם המורדים.

שיירה של נאמני קדאפי הופצצה על ידי הקואליציה במזרח לוב, בדרך לעיר בנגזי, כוחות המורדים הגיעו למקום לבחון את הנזק, 20 במרץ 2011. רויטרס
"יש לנו עוד כלים בארגז מלבד פטישים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully