וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: "הדיווחים על רמות הקרינה היו מוגזמים"

החברה המפעילה את הכור בפוקושימה הודיעה כי הדיווחים הקודמים לפיהם, בכור קיימת קרינה הגבוהה "פי 10 מיליון מהרגיל", היו שקריים. החברה הדגישה כי רמת הקרינה עדיין גבוהה מהרגיל

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

החברה המפעילה את הכור בפוקושימה הודיעה היום (ראשון) כי הדיווח שהעבירה מוקדם יותר, לפיו הקרינה שנרשמה בכור מספר 2 היא ברמה הגבוהה "פי 10 מיליון מהרגיל", אינו נכון. החברה, שספגה בעבר ביקורת על ניהול המשבר, טענה כי נעשתה טעות במדידת הקרינה וכי היא מתנצלת על הפרסום השגוי. עם זאת החברה הדגישה כי רמת הקרינה במקום היא עדיין גבוהה מהרגיל.

משהתקבל הדיווח, פינו הרשויות ביפן את העובדים מכור מספר 2. העובדים שפונו נאבקו כדי לפנות את המים מהכור, שנפגע באופן קשה מרעש האדמה והצונמי שבא בעקבותיו. מדובר בהוכחה נוספת לכך שמהשבר הגרעיני במדינה רחוק מסיום.

2 עובדים שבאו במגע עם המים בכור אושפזו בבית חולים. כעת מנסים לבחון ביפן כיצד לטפל במים שהצטברו בכור. ביום חמישי האחרון פונו לבית חולים שלושה עובדים מכור מספר 3, לאחר שבאו במגע עם מים עם רמת קרינה הגבוהה פי 10,000 מהרגיל. לאחרונה הזהיר יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, כי המשבר הגרעיני עשוי להימשך עוד ובועת ואפילו חודשים. "מדובר בתקלה חמורה ביותר בכל קטגוריה, והיא רחוקה מלהסתיים", אמר.

למרות הסימנים המדאיגים, הרשויות ביפן מנסות להרגיע. מזכיר הממשלה, יוקיו אדנו, אמר אתמול כי "המצב בכורים שנפגעו ברעידת האדמה אינו מחמיר, אך למרות זאת "נדרשת דריכות" הוסיף אדנו".

(עדכון ראשון: 08:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully