וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם גרם נזק לבית באשכול: "רק במזל אין נפגעים"

רמי שני

26.3.2011 / 8:55

רקטת קסאם התפוצצה הלילה במועצה האזורית אשכול, וגרמה נזק רב לבית. בנס לא היו נפגעים. "הבן שלי עמד ממש באמצע הסלון כשזה קרה. המסגרת של החלון נקרעה מהמקום שלה ועפה עליו"

"כמעט כל המשפחה שהתה בבית. שמענו את האזעקה והקסאם התפוצץ במרחק שלושה מטרים מחלון הסלון, מחוץ לבית. רק במזל אף אחד לא נפגע", סיפר הבוקר מרסלו, תושב מושב במערב הנגב, שביתו נפגע הלילה (שבת) מרקטת קסאם. הרקטה התפוצצה מעט אחרי השעה 1:00 לפנות בוקר, כאשר בני המשפחה היו ערים עדיין. נזק רב נגרם למקום. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבן שלי עמד ממש באמצע הסלון כשזה קרה. המסגרת של החלון נקרעה מהמקום שלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו לרבים מתושבי המושב, למרסלו ומשפחתו אין חדר ממוגן, משום שהמדינה עדיין לא העבירה תקציבים להקמתם. "הבן שלי עמד ממש באמצע הסלון כשזה קרה", הוא סיפר. "המסגרת של החלון ממש נקרעה מהמקום שלה ועפה עליו. בנס הוא לא נפגע וכך גם כל שאר בני המשפחה. אבל נפגעו הרבה דברים אחרים. ארונות, תנור, מיקרו. לא הצלחנו ללכת לישון אחר כך", סיפר מרסלו, "האדרנלין שזה הכניס לנו לא נותן מנוחה".

מרסלו ואשתו תכננו לחגוג היום בריתה לנכדתם, ולבית הוזמנו קרובי משפחה וידידים. בעקבות הנזק שנגרם למקום, הם נאלצו לצמצם את האירוע. "נעשה משהו יותר צנוע, אבל נעשה", הבטיח מרסלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הצלחנו ללכת לישון אחר כך". הבית שנפגע מפיצוץ קסאם במעוצה האזורית אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע המשכות הירי בדרום, אישר אתמול שר הביטחון, אהוד ברק, במהלך סיור באוגדת עזה כי מערכת 'כיפת ברזל' תיפרש בתחילת השבוע לראשונה. "אישרתי לצה"ל לפרוש את הסוללה המבצעית הראשונה של 'כיפת ברזל', למטרת ניסוי מבצעי. הסוללה תיפרש באזור הדרום, ומפעם לפעם היא תשנה את מיקום הפרישה שלה על פי הצרכים המבצעיים", אמר ברק.

ברק הסביר כי המערכת "יכולה להחזיר ירי אם יורים לכיוונה ואכן מדובר בהישג יוצא דופן של תעשיות הביטחון של ישראל, שהוא חסר תקדים בהשוואה לכל מקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully