וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה: בצה"ל שוקלים לפרוש את כיפת ברזל

25.3.2011 / 0:04

בעקבות ההסלמה בדרום והתגברות ירי הרקטות אל יישובי ישראל ישקלו במערכת הביטחון לפרוש את מערכת ההגנה מפני רקטות "כיפת ברזל", ביישובי עוטף עזה, כבר ביום ראשון הקרוב

בעקבות ההסלמה בדרום והתגברות ירי הרקטות אל יישובי ישראל החלו לשקול אמש (חמישי) במערכת הביטחון, לפרוש את מערכת ההגנה מפני רקטות "כיפת ברזל", ביישובי עוטף עזה כבר ביום ראשון הקרוב. ההחלטה הסופית בנושא צפויה להתקבל במהלך סוף השבוע, אז יקיימו בצה"ל הערכת מצב ויחליטו היכן למקם את שתי הסוללות של המערכת שאמורה לספק הגנה מפני ירי קסאמים וגראדים. יש לציין כי כל סוללה מסוגלת להגן על עיר אחת בלבד.

אם אכן התוכנית תצא אל הפועל, הפרישה תתבצע למרות שהמערכת עדיין לא מוגדרת כמבצעית. המערכת נמצאת בחיל האוויר, במה שמוגדר "שלב ניסוי". כיום מוצבות המערכות בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, שם הן מופעלות על ידי כוחות מערך ההגנה האווירית, כוחות הנ"מ לשעבר. המערכת כבר נוסתה בהצלחה בעבר, אך במערכת הביטחון חוששים מכישלון בזמן אמת.

אתמול אחר הצהריים נפלה רקטת גראד בשטחים פתוחים בצפון העיר אשדוד. לא היו נפגעים בנפש, אך צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו במספר נפגעי חרדה. קולות נפץ נשמעו גם באזור המועצה המקומית גדרה, בעיר יבנה ובמערב ראשון לציון, אולם בפיקוד העורף הבהירו כי לא הייתה כל נפילה באזורים אלה. מעט לאחר מכן התפוצצה רקטת קסאם בשדרות, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי מרצועת עזה לישראל נמשך גם אתמול בשעות הלילה והבוקר, שבמהלכן נורו ארבע רקטות קסאם. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב ובשטחים מדרום לאשקלון. בכל הנפילות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

(עדכון ראשון: 20:42, 24.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully